Nieuws

Hard werk wordt beloond.

Het Duitse sportwagenmerk Porsche is er zeker niet als eerste bijgeweest, als we spreken over de nieuwe, enorme golf elektrische auto’s die er op de markt komt. Desondanks betekent de milieubewuste auto enorm veel voor Porsche. Met de eerste volledige elektrische auto van het merk, de Taycan, bewijzen ze dit maar al te goed.

Porsche weet vandaag namelijk te vertellen dat alleen al deze bolide de werkgelegenheid heeft vergroot met 1.200 banen. Porsche heeft precies honderd dozijnen aan nieuwe werknemers aangenomen, om hen vervolgens aan het werk te zetten in de fabriek in Stuttgart-Zuffenhausen waarin de Taycan gebouwd moet worden. Deze fabriek maakt gebruik van de zogenaamde Flexi-productielijn, waar niet alleen mensen werken, maar ook onbemande transportsystemen.

Het Duitse sportwagenmerk heeft aanzienlijk geïnvesteerd in het elektrificeren van haar modellengamma. In totaal werd er zes miljard euro gestoken in de verschillende ontwikkelingen. Alle inzet van Porsche moet natuurlijk een zeker resultaat hebben en bij de Duitsers herkennen we wel degelijk een doelsteling. Tegen 2025 moet namelijk de helft van de verkopen bestaan uit volledig of deels elektrische auto’s.