Nieuws

Want die was blijkbaar nog niet krankzinnig genoeg.

Als gerenommeerd supercarfabrikant en iconisch Formule 1-team heeft McLaren de luxe om de meest extreme auto’s te kunnen bouwen, zonder dat mensen er twijfels bij zetten. Logisch, want de wagens zijn veelal buitengewoon krachtig en bij uitstek een genot voor het oog. Echter willen ze de boot soms nog wel eens missen, getuige de McLaren Senna.

De hypercar volgt grotendeels het principe ‘functie over vorm’, wat de angstaanjagende, enge vormen verklaart. De wagen is de meest krankzinnige McLaren die het merk tot op heden produceerde. Althans, tot deze week, toen ze op het Autosalon van Genève de Senna GTR presenteerden.

McLaren-Senna-GTR-voor.jpg

De McLaren Senna GTR is in feite dezelfde auto, maar is geoptimaliseerd voor het circuit. De GTR mag dan ook niet de straat op. Waar de normale Senna al 800 pk en 800 Nm koppel produceert, schijnt de GTR nog meer vermogen te moeten produceren. Dit zal ongetwijfeld betekenen dat hij nog sneller dan de 2,8 seconden van de Senna aan de 100 km/u zit. Hoewel de originele Senna al voldoende aerodynamische onderdelen heeft, is de GTR voorzien van verbeterde onderdelen. Met name de voorspoiler en diffuser aan de achterzijde zijn aangepakt.

McLaren-Senna-GTR-achter.jpg