De update is echter minimaal.

De nieuwe MINI moet eigenlijk nog in zijn element komen, maar voordat dat echt kan gebeuren gooit het merk er alvast een facelift tegenaan. Het is echter lastig te zien op welke vlakken de auto precies is aangepast, dus lichten we dat even toe.

Aan de buitenkant blijven de vernieuwingen voornamelijk beperkt tot de lampen. Zowel aan de voor- als de achterkant krijgt de MINI nieuwe lichtunits. Vooraan worden de standaard hallogeenlampen voorzien van een opvallend zwart accent en krijgen klanten de optie om speciale LED-lampen met Matrix-technologie te laten monteren. Deze passen zichzelf aan de omgeving aan, zodat de helderheid altijd perfect is afgesteld. Achteraan krijgen de lampen een heel nieuw design in de vorm van de Britse vlag.

De instapmotor wordt uit het gamma geschopt. Deze wordt vervangen door groter exemplaar, namelijk de 1,5-liter driecilinder. In beide varianten neemt het koppel hier met 10 Nm toe, waarmee het stijgt naar 160 Nm en 190 Nm max koppel. Bij de transmissie wordt de zeventraps Steptronic met dubbele koppeling geïntroduceerd. De krachtigere modellen krijgen zelfs de achttraps Steptronic.

De auto’s komen in maart 2018 op de markt, vanaf 21.600 euro.