Het zoeken en bekijken van tweedehands auto’s blijft een erg populaire bezigheid in het paasweekend. Maar voorafgaand aan een showroombezoek oriënteren we ons steeds meer online. Dit blijkt uit cijfers uit onze database.
Erna Staals, directeur van AutoTrack: “We zien steeds vaker dat de zoektocht naar het bezoeken van een paasshow voor occasions online start. Dat zien we onder meer doordat het aantal kliks naar de website van autodealers en het aantal keer dat een route is opgevraagd door consumenten beide met meer dan 60% gestegen is. Door de extra vrije dag, nemen Nederlanders uitgebreid de tijd om een auto te zoeken en te onderzoeken online. Zo zagen we afgelopen weekend ook een toename van 41% in de downloads van CARFAX Voertuighistorierapporten (tegenwoordig: RDW-Voertuigrapport, red.).”
- Volksagen Golf + 32%
- BMW 3-serie + 43%
- Volkswagen Polo + 31%
- Ford Focus + 47%
- Opel Astra + 41%
- Audi A4 + 31%
- Audi A3 + 31%
- Renault Clio + 50%
- BMW 5-serie + 49%
- Mercedes-Benz C-klasse + 28%