Nieuws

Alsof het origineel nog niet extreem genoeg was.

Dat Porsche de nieuwe generatie van de 911 heeft onthuld, heeft niet direct als gevolg dat de Duitse autofabrikant stopt met het produceren van modellen voor de vorige generatie. Dit blijkt wel uit de 911 GT2 RS Clubsport, een circuitversie van de krankzinnige GT2 RS.

In de technische basis is er bijna niets anders. Beide auto’s worden aangedreven door de 700 pk sterke 3,8-liter boxermotor, die verbonden is aan een zeventraps PDK-transmissie. Porsche vertelt niet hoeveel sneller of langzamer de Clubsport-versie is ten opzichte van het origineel.

porsche-gt2-rs-clubsport-achter

Het is zeker mogelijk dat er hier en daar een verschil te bemerken is in de prestaties van de Clubsport-uitvoering, want de auto geniet van verschillende aanpassingen aan het plaatwerk. De gigantische vleugel springt direct in het oog, maar daarbij heeft Porsche de auto ook nog allerlei kleine aerodynamische laten ondergaan. Tevens schraapte het automerk een aantal kilogrammen van het gewicht. De Clubsport weegt welgeteld 5 kg minder dan het origineel.

In totaal maakt het merk niet meer dan 200 exemplaren van de Clubsport. De auto wordt verkocht voor 405.000 euro.

Meer lezen? Bekijk hier onze rijtest met de 911 GT2 RS.

porsche-gt2-rs-clubsport-binnen