De remmen zijn voorzien van een bijzonder speciaal en kostbaar materiaal.

Porsche heeft hiermee een wereldprimeur in handen. De Duitse autofabrikant komt met de Porsche Surface Coated Brake, die voortaan standaard op de Cayenne Turbo zit. Hiervan bestaat het oppervlak van de remschijf uit wolfraamcarbide, wat praktisch een van de hardste materialen op aarde is. Tien keer harder dan gietijzer, om precies te zijn.

Om deze reden hadden de ontwikkelaars van Porsche bijzonder veel interesse om een remschijf te maken met wolfraamcarbide. Aanvankelijk was het niet mogelijk om het materiaal aan een gietijzeren schijf vast te maken, maar na heel wat onderzoek (samen met Bosch) bleek dat het toch mogelijk was. Na verschillende experimenten kwamen ze erachter dat het middels een gegalvaniseerde tussenlaag kon. Hier overheen wordt dan de wolfraamcarbicoating aangebracht, die slechts een honderdste van een millimeter dik is.

Om de auto daadwerkelijk te kunnen stoppen moeten er echter ook speciale remblokken voor gemaakt worden die om kunnen gaan met de coating. Ook hier wisten ze een stokje voor te steken, door de remblokken te voorzien van microscopische deeltjes die tot de coating door weten te dringen.