Nieuws

De Model S P90D van Tesla trekt in Ludicrous Mode in drie seconden naar de 100 km/u, maar kost een aardige bom duiten. Dat ziet ook Tesla in en dus wordt er gewerkt aan bereikbaardere oplossingen, zoals de Model 3 en de Model S 60. Zijn ze het wachten waard?

![tesla-instappers_model3-bew258x150.jpg](//images.ctfassets.net/tmk3oi6u1mmf/1gPLXLRxc4MOoKcmeE4gUw/96bc5364316139dde61090e65ab66dff/tesla-instappers_model3-bew258x150.jpg)

De Model 3 is het absolute instapmodel. Met een volle accu moet de auto een range hebben van 345 kilometer per uur. Hij biedt zitplaats aan vijf volwassenen, is gereed voor autopilot en kan aangesloten worden op Tesla’s Supercharger-laadstations. Dat alles voor een prijs van 35.000 dollar. En daar zijn de belastingvoordelen nog niet vanaf getrokken.

![tesla-instappers_s60-bew258x150.jpg](//images.ctfassets.net/tmk3oi6u1mmf/B1c0bj0wuG6I86a8qiMIY/0e5aac8e6f4bd4e29fd107abdc410c28/tesla-instappers_s60-bew258x150.jpg)

Op de Model 3 moet je nog een ruim jaar wachten en dus moeten we het tot die tijd doen met de Model S en Model X. De Model S 60 heeft een 60 kWh batterij die je trakteert op een rijbereik van vierhonderd kilometer. De vanafprijs is na aftrek van belastingvoordeel 62.400 euro. De Model X kun je ook bestellen met 60 kWh batterij, maar dan alleen met All-Wheel Drive systeem. De vanafprijs na alle voordeeltjes ligt op 71.800 euro.

Toch maar hopen dat die Model 3 snel komt.