Daar is een logische verklaring voor.

Opmerkelijk nieuws op de dinsdag: Toyota laat plotseling weten dat het de iconische Corolla terug gaat brengen. Dit op zich is echter niet het opmerkelijke gedeelte. De Japanse autofabrikant brengt de naam van de Corolla namelijk terug door deze op de nieuwe Toyota Auris, die eerder dit jaar werd onthuld, te plakken.

Hoewel het niet in keiharde woorden door Toyota is uitgedrukt, gaan we er stiekem vanuit dat dit te wijten is aan de niet geheel populaire reputatie die de Auris in zijn twaalfjarig bestaan heeft opgebouwd. De auto op zich heeft niets fout gedaan, maar de beoogde doelgroep koos niet massaal voor de auto. Vandaag de dag zien we vooral bejaarde mensen in de auto rijden.

Nu Toyota het uiterlijk van de Auris op de schop heeft gedaan, heeft het model – zeker met een “nieuwe naam” – een goede kans een ander publiek naar zich toe te trekken. Om ervoor te zorgen dat het alle honken bezet heeft, brengt Toyota de nieuwe Corolla als Hatchback, Sedan en Touring Sports op de markt. De twee motorconfiguraties waaruit men kan kiezen zijn ieder een hybride. De auto komt volgend jaar op de markt.