Aankoopadvies

Dit type Mégane (diesel) was erg populair in de lease, dankzij 14% bijtelling, maar de RS-versie is een stuk interessanter.

Volgens diverse media is deze Mégane RS één van de beste hothatches die ooit gebouwd is. Dat is dan ook de reden dat je de auto veel ziet rijden op plekken als de Nurburgring. Renault had met de RS zelfs een tijdje het Ring-record in handen. Daarnaast is de auto degelijk en relatief betaalbaar.

Gedurende de levenscyclus waren er een aantal updates voor de Mégane. De eerste lichting Mégane RS (Phase 1) had 250 pk, Phase 2 had er 265 en bij Phase 3 was er de keuze uit 265 of 275 pk. Motorisch waren er geen verschillen, alleen werd met andere software de turbodruk verhoogd.

Op AutoTrack zijn op dit moment ongeveer 20 stuks van de Mégane RS te vinden, waarvan het merendeel van deze generatie. De prijzen variëren van 16 tot 25 mille. Een must-have optie is het Cup-pakket, dat bestaat uit een 10mm verlaagd onderstel, rode remklauwen met gegroefde schijven en een mechanisch sperdifferentieel. Als je op AutoTrack door advertenties aan het scrollen bent, kun je aan de rode remklauwen zien of het een exemplaar met Cup-pakket is. Waar je verder op moet letten, dat vertellen we je in onderstaande video:

https://www.youtube.com/watch?v=EodpFzF2iHw