Nieuws

We hebben er jaren op moeten wachten, maar met de zevende generatie gaat Lexus overstag.

Driemaal scheepsrecht gaat voor de Lexus ES niet op. Althans, niet in Europa. De wagen komt na zes generaties namelijk pas naar onze uithoek van de wereld. De auto is op de beurs in Peking van zijn doeken ontdaan en zal eind dit jaar bij dealers in Europa te vinden zijn.

lexus-es-achter.jpg

Een van de grootste veranderingen aan de nieuwe ES is zijn omvang. Doordat de wagen op het nieuwe GA-K-platform wordt gebouwd, is hij 65 mm langer, 5 mm lager en 45 mm breder dan zijn voorgangers. De wielbasis groeit met 50 mm. De bijna vijf meter lange voorwielaangedreven ES ziet er zodoende een stuk royaler uit dan voorheen. Kies je voor de F Sport Line, dan krijg je er nog zwarte accenten, 19" velgen en de unieke Hadori-bekleding bij, waardoor hij juist iets sportiever wordt.

lexus-es-binnen.jpg

Ongeacht of je voor de reguliere ES of de ES F Sport kiest, maakt Lexus er in Nederland een hybride van. De ES 300h is voorzien van een 2,5-liter viercilinder benzinemotor, die in combinatie met een compacte elektromotor in totaal 218 pk produceert. Het verbruik is bijzonder laag. De ES 300h krijgt het volgens het boekje voor elkaar 4,7 l/100 km te rijden.