Het was onmogelijk dat de nieuwe G-Klasse een vroegtijdig lek zou kunnen vermijden. Vandaag is het daadwerkelijk gebeurd.

Eerder vandaag bracht Mercedes zelf een aantal kiekjes naar buiten waarop we de nieuwe G-Klasse alvast konden bekijken, al zij het in gecamoufleerde vorm. Het duurde echter niet lang voordat the real deal volgde, al zal dit absoluut niet de bedoeling zijn geweest.

Niet dat wij dat erg vinden, want zonder camouflage kunnen we de nieuwe G-Klasse vele malen beter bestuderen. Althans, bijzonder veel te bestuderen valt er niet, gezien de auto grotendeels voortborduurt op het o-zo herkenbare uiterlijk waarmee hij zich al jaren te kijk zet op locaties als de P.C. Hooftstraat. Op het oog zijn de meest ‘ingrijpende’ veranderingen te vinden bij de koplampen en de bumpers.

mercedes-gklasse-2018-voorkant.jpg

Waar de nieuwe G-Klasse wél hevig verschilt van zijn voorganger is aan de technische kant van het verhaal. Zo weten we nu dat de volgende G-Klasse standaard een negentrapsautomaat krijgt en het vermogen onevenredig over de wielen verdeelt. Volgens de berichten gaat 40 procent van het vermogen naar de voorwielen, terwijl de rest naar de achterzijde gestuurd zal worden.

g-klasse-interieur.jpg

UPDATE 15 januari 2018: op de Detroit Auto Show heeft Mercedes de nieuwe G-Klasse officieel onthuld. De Duitsers namen voor het feestje de G500 mee naar de andere kant van de oceaan. De V8 in het grote gevaarte produceert 422 pk en 610 Nm aan koppel. De auto ziet er exact hetzelfde uit als de foto’s die hierboven zijn gelekt. Mercedes heeft in dat opzicht ook niet heel erg puik werk afgeleverd, omdat we de G-Klasse in deze vorm al tijden kennen.

De auto moet tenminste 107.000 euro kosten in Duitsland. Nederlandse prijzen laten nog even op zich wachten.