Nieuws

Stekkeren, groot en op zijn Duits.

Het is een licht understatement om te zeggen dat plug-in hybrides de trend van deze tijd zijn. Van kleine gezinswagens tot grote, onsubtiele SUV’s, allemaal krijgen ze een stekker. Porsche onthulde recentelijk de nieuwe Cayenne, maar voor dit model was er tot op heden nog geen deels elektrisch model. Inmiddels leveren de Duisters het nieuwe model ook als plug-in.

Porsche geeft de Cayenne E-Hybrid een 3-liter V6 die, samen met de elektromotor, goed is voor een systeemvermogen van 462 pk en 700 Nm koppel. De oplettende lezer zal gezien hebben dat dit exact hetzelfde aantal is waarover de nieuwe Panamera E-Hybrid beschikt. Echter hebben de wagens niet dezelfde aandrijflijn.

Porsche-Cayenne-E-Hybrid-voor.jpg

De elektromotor is met zijn 136 pk sterker dan voorheen, maar dat is niet het enige. Nee, de accu’s van de Cayenne hebben voortaan een capaciteit van 14,1 kWh. Dit is een vooruitgang van bijna 4 kWh. De batterijen zijn in 7,8 uur op te laden, tenzij je over een 32 ampère aansluiting beschikt. In dat geval bedraagt de laadtijd slechts 2,3 uur.

Omdat de Cayenne E-Hybrid gunstiger is in de belasting, kost hij minder dan het huidige instapmodel. Met een prijskaartje van 102.800 euro is de plug-in Cayenne meer dan 8.000 euro goedkoper.

Porsche-Cayenne-E-Hybrid-binnen.jpg