De Spyder is los, en buitengewoon rap.
Lamborghini is in de jaren '60 in het leven geroepen nadat de oprichter, tractorenbouwer Feruccio Lamborghini, keihard door Enzo Ferrari werd afgewezen nadat eerstgenoemde een opmerking maakte over zijn producten. Tegenwoordig is het temperament ietwat gekoeld en kennen we de auto’s vooral terug als wagens waarin je geen seconde zonder glimlach zit. Of dat nu is om het feit dat de wagens bijzonder snel zijn of omdat letterlijk iedereen naar je omkijkt, bepaalt de bestuurder veelal zelf.
Er is echter een probleem met één van de heetste Lamborghini’s van het moment: écht lang kun je er niet mee rijden voordat het oncomfortabel wordt. Nu kun je de auto vergroten, maar een andere optie is het dak verwijderen. Dit is precies wat Lamborghini met de Huracán Performante heeft gedaan.

Heel afwijkend van het origineel is hij dan ook niet. De krachtbron blijft hetzelfde aantal paarden produceren, namelijk 640 pk. Als resultaat van het open dak is de auto echter iets minder vlot met accelereren. De Spyder doet 0-100 km/u in 3,1 seconden i.p.v. 2,9 seconden en heeft 9,3 seconden nodig om de 200 km/u te bereiken, terwijl het dichte exemplaar het in niet meer dan 8,9 seconden doet. De topsnelheid blijft met 325 km/u hetzelfde.

