Het land der crossovers krijgt weer een nieuwe toevoeging.
Het Autosalon van Genève biedt fabrikanten wereldwijd een gouden kans om haar nieuwste, fijnste machines te tonen. Zo ook aan Lexus, die hun graantje in het crossover segment mee willen pikken. Tussen het geweld van alle grote onthullingen door, wisten de Japanners de UX te presenteren.
De auto is in feite een ingetogen variant van de UX Concept die het merk eerder presenteerde. De UX heeft een eigenzinnig design dat gepaard gaat met relatief compacte dimensies. De auto is bijna 4,5 meter lang, 1,52 meter hoog en heeft een wielbasis van 2,64 meter. Binnenin vinden we een typisch Lexus interieur dat tevens is volgestopt met de nieuwste veiligheidstechnieken.
Onder de motorkap vinden we datgene waarmee de UX het verschil wil maken: zijn aandrijflijnen. De UX komt er in twee versies; als UX 200 en UX 250h. Het instapmodel is voorzien van een 2-liter viercilinder die een thermische efficiëntie van ruim 40 procent heeft. Ongekend hoog. De hybride UX 250h heeft een andere 2-liter viercilinder die gekoppeld is aan een elektromotor en 178 pk produceert. Tevens krijgt dit model een vierwielaangedreven variant, de E-FOUR. Deze beschikt over een extra elektromotor op de achteras.