Een kleine opfrisbeurt voor de ruime Franse bolides.
Renault heeft vandaag een nieuwe generatie benzinemotoren onthuld voor in de Scénic en Grand Scénic. De motor is gebouwd in samenwerking met ‘de Alliantie’ en door Daimler ontwikkeld. Tijdens het bouwproces zijn er in totaal meer dan 40.000 uren ingestoken, om te verzekeren dat de drie partijen het gezamenlijk eens waren over de kwaliteitseisen.
De 1,3-liter Renault-motor wordt in eerste instantie beschikbaar gemaakt in drie verschillende configuraties. De minst krachtige versie van de motor is goed voor 115 pk en 220 Nm koppel en zal alleen met een handgeschakelde versnellingsbak geleverd worden. Het middelste model beschikt over 140 pk en 240 Nm koppel en krijgt zowel een handbak als een zeventraps automaat. De heetste versie van het 1,3-liter blok perst er 160 pk en 270 Nm koppel uit en heeft enkel en alleen een zeventraps automaat als versnellingsbak. Daarnaast worden de motoren iets pittiger dan voorheen, terwijl de emissiewaarden juist dalen.
Hoewel je de turbobenzinemotoren binnenkort al kunt bestellen, zijn er nog geen prijzen bekend. Deze zal Renault echter snel openbaren, waarna de wagens halverwege maart 2018 de weg op zullen gaan.