De Nio ET5 is al een tijdje een auto waar het nodige om te doen is. Deze elektrische sedan uit China is bijzonder goed gebouwd en barst van de technische innovaties, wat hem tot een aantrekkelijke koop maakt voor mensen die verder willen kijken dan de Tesla’s van deze wereld. Om eveneens kopers te bedienen die behoefte hebben aan meer ruimte, heeft Nio de ET5 Touring geïntroduceerd. Een ET5 stationwagen, die technisch volledig gelijk is aan de sedan.

Nio ET5 Touring is een solide EV

Terwijl in Europa merken als BMW, Audi en Mercedes-Benz hard werken om hun elektrische vloot uit te bouwen, heeft de Chinese automobielindustrie de smaak eveneens flink te pakken. Merken als Zeekr, HiPhi en dus ook Nio komen met allerlei modellen naar Europa, in de hoop die Europeanen het vuur aan de schenen te leggen. Of dat gaat lukken zal de tijd uitwijzen, maar aan de auto’s zelf ligt het voorlopig niet. Die zijn stuk voor stuk zeer fraai vormgegeven en zitten boordevol techniek. De Nio ET5 is hierop geen uitzondering en met de Touring wordt het aanbod completer.

Zelfde afmetingen, meer ruimte

De Nio ET5 Touring heeft dezelfde afmetingen als de sedan, wat betekent dat de lengte en breedte gelijk zijn. Omdat de daklijn bij de Touring echter doorloopt, is er meer ruimte in de kofferbak te vinden. Niet dat dit de Nio ET5 Touring gelijk tot een ruimtewonder maakt; met de achterbank naar beneden heeft bijvoorbeeld een Mercedes-Benz C-klasse nog altijd aanzienlijk meer ruimte. Tegelijk is het wel degelijk een geschikte gezinswagen, waarin koffers en kinderwagens prima geplaatst kunnen worden.

Aandrijving Nio ET5 Touring gelijk aan die van de sedan

Aan de techniek verandert niets en dus geniet de Nio ET5 Touring dezelfde aandrijving als in de sedan. Dat betekent dat er twee elektromotoren aan het werk zijn, die voor zeer respectabele prestaties zorgen. De actieradius van ongeveer 600 kilometer is eveneens niets om je voor te schamen. Met andere woorden: op papier kan de Nio ET5 Touring de concurrentie met gevestigde Europese namen prima aan. Merken als Volkswagen, BMW, Peugeot en MG zullen ongetwijfeld de verkoopcijfers van de Nio in de gaten blijven houden.

Prijzen Nio ET5 Touring

De prijzen van de Nio ET5 Touring liggen iets boven die van de sedan, maar op zo’n €70.000 maakt dit verschil niet zoveel uit. Hij komt in twee variaties, die van elkaar verschillen in de actieradius. Hoe duurder de Nio, hoe verder je komt op een volle accu.