Nieuws

Hij gaat niet in productie, dus haal niets in je hoofd.

Soms weten autofabrikanten niet helemaal goed wat ze aanmoeten met de mijlpalen die ze behalen. Nissan hoort thuis in de categorie van merken die het juist wél weten. De Japanners presenteerden recentelijk de Nissan Leaf Open Air, een cabrioversie van het compacte elektrische wagentje.

nissan-leaf-cabrio-achter.jpg

De reden dat de Open Air überhaupt door Nissan wordt gemaakt is een niet geheel logische beslissing, maar het is er desalniettemin een die we kunnen waarderen. De marketingstunt van de Japanners is in het leven geroepen om het 100.000ste productie-exemplaar van de Leaf te vieren. De Japanners behaalden de mijlpaal in acht jaar tijd.

nissan-leaf-cabrio-zij.jpg

Hoewel het een speciale uitvoering betreft, gaat het in dit geval enkel om de vorm van de wagen. De Leaf Open Air is op technisch gebied exact hetzelfde als het nieuwste productiemodel. Dit betekent dat ook de cabrio over een 147 pk sterke elektromotor beschikt en gekoppeld is aan een accupakket van 60kWh.