Nieuws

Het legendarische label maakt een terugkeer, maar wel voor een behoorlijke som.

Eerder dit jaar onthulde Opel dat het hun iconische GSi-label af ging stoffen. Daarbij vertelden ze vrijwel direct dat het label zijn rentree in eerste instantie zou maken op de Insignia. Hoewel we de zescilinder hier niet zien terugkeren, komt er een pittige geblazen viercilinder voor in de plaats.

Opel liet er heel wat tijd overheen gaan voor ze met de prijs van hun nieuwe model op de proppen kwamen. Misschien omdat ze zich ergens wel een beetjes schaamden, want de GSi kost bijna tweemaal zoveel als een instap-Insignia. Natuurlijk krijg je er wel wat voor terug. Zoals gezegd die geblazen viercilinder, die goed is voor 260 pk en 400 Nm koppel. Kies je de Grand Tourer, dan kun je rekenen op minimaal € 64.999. De Sports Tourer (stationwagen) kost net iets meer; Opel wil er minstens € 66.499 voor hebben. Rijd je liever in een diesel, dan is het helemaal feest. Wil je de 2-liter biturbomotor (210 pk, 480 Nm) in het vooronder, dan mag je minimaal € 72.999 naar Opel overmaken.

De Insignia GSi heeft niet alleen een prima selectie van motoren, hij schijnt ook nog eens goed op de weg te liggen. Opel ontwikkelde een elektromechanisch FlexRide-onderstel die zorgt voor optimale grip. Daarnaast zijn vierwielaandrijving en een achttrapsautomaat standaard.

Bestellen kan vanaf heden.