Onderaan de ladder komt er een zeer sportief model bij.

Porsche heeft vannacht de doeken van de 718 T getrokken, waarmee de Boxster en Cayman wederom een nieuw model krijgen. Dit is echt geen zeer krachtige auto, maar juist een zeer kaal, simpel model. De 718 T volgt hetzelfde recept als de 911 Touring.

Dit betekent dat de auto lichter wordt dan het basismodel. Ten opzichte van de instapper is het T-model 15 kg lichter. De 718 T weegt zowel als Boxster als Cayman 1.350 kg, tegenover de 1.365 kg van het origineel. Met PDK komt er nog eens 30 kg bij. De 718 T is niet zo licht als we hadden verwacht, maar dit komt vooral door het feit dat de auto standaard een sperdifferentieel, een sportonderstel en Porsche’s PASM-tranmissieophanging heeft.

718-t-voor

Qua prestaties scheelt het weinig met het origineel. Het is dan ook geen 718 GTS. De 718 T heeft, net als het instapmodel, de 300 pk sterke viercilinder turboboxermotor, waardoor hij even snel naar de 100 km/u schiet als het origineel. In 4,7 seconden is het kunstje gebeurt, mits de auto beschikt over het Sport Chrono-pakket.

De handgeschakelde 718 Cayman T kost 91.300 euro. Met PDK-transmissie kost de auto 92.164 euro. De handgeschakelde 718 Boxster T kost 93.800 euro en met PDK-transmissie betaal je 94.663 euro. Eind februari wordt hij geleverd.

718-t-achter