Nieuws

Kijk, ze weten dus toch hoe het moet.

Sinds de nieuwe Porsche 718 Cayman en Boxster onder ons zijn gekomen, kunnen we de auto’s enkel nog krijgen met viercilindermotoren. Porsche heeft hier natuurlijk over nagedacht en een weloverwogen keuze gemaakt, maar ergens is het zonde. Deze week krijgt de Cayman zijn zescilinder terug, maar hij komt enkel terecht in de extreme GT4 Clubsport.

Zodoende vinden we de grootste veranderingen t.o.v. zijn voorganger op technisch gebied. De 1.320 kg wegende GT4 Clubsport krijgt een 3,8-liter zes-in-lijnmotor die 425 pk produceert. Schakelen geschiedt middels een PDK-automaat met zes verzetten. Daarbij krijgt de auto een sperdifferentieel en kan de bestuurder hem vrij eenvoudig afstellen. Binnenin vinden we alle benodigdheden voor het betere racewerk. De auto kost 134.000 euro.

718-gt4-clubsport-achter

Hoewel dit alles eenvoudig als slecht nieuws ontvangen kan worden, zit er wel degelijk een zilveren randje aan het verhaal. Het betekent namelijk dat de normale GT4 voor de straat eveneens een zescilinder krijgt. Het is nog niet bekend wanneer we deze auto precies moeten verwachten, maar heel lang kan het niet meer duren.

718-gt4-clubsport-binnen