
BMW i4 review (2021+)
Lees ons eerlijke oordeel over deze auto
Fenomenale BMW-beleving voor wie elektrisch wilt rijden.
De BMW i4 is volledig elektrisch aangedreven. Vanuit de verte lijkt hij op een sedan, maar het is toch echt een hatchback; je kan een grote achterklep openen en daar flink wat spullen in schuiven. De uiterlijke verwantschap met de BMW 4 Serie Gran Coupé is groot. Zo heeft de i4 onder andere een lange neus die de auto een sportief voorkomen geeft. De schuin aflopende daklijn draagt ook bij aan die uitstraling. De grote kwaliteit van deze auto is dat hij in alle aspecten waarmaakt wat hij met zijn uiterlijk suggereert; hij is snel, comfortabel en dynamisch.
Pluspunten
Het rijgedrag van de BMW i4 is sportief en speels.
Het afwerkingsniveau is van een hoogstaand niveau.
De prestaties zijn zeer goed.
Minpunten
De BMW heeft weinig fysieke knoppen op het dashboard.
Lange passagiers op de achterbank hebben weinig hoofdruimte.
Bovenbenen krijgen weinig steun van de lage achterbank.

Modeleigenschappen BMW i4 (2021+)
De BMW i4 is met een lengte van 4,78 meter maar liefst 77 centimeter langer dan een BMW i3. De kofferbak is met een inhoud van 470 liter ook een stuk groter; het scheelt 210 liter. De BMW i5 is met een lengte van 5,06 meter weer een stuk groter dan de i4. Opvallend aan de i4 is de aanwezigheid van een in technisch opzicht overbodige middentunnel, die de comfortabele zitpositie van een derde passagier belemmert. Dat de tunnel er toch zit geeft aan dat gelijkenis met de 4 Serie niet alleen oppervlakkig is.
Prestaties BMW i4 (2021+)
De BMW i4 is verkrijgbaar in drie uitvoeringen, die verschillend presteren als het om actieradius, snelheid, versnelling en laadtijd gaat. De eenvoudigste versie is de BMW i4 eDrive35. Die is nog altijd een stuk sneller dan de snelste i3. Wie bij het optrekken echt in zijn stoel geduwd wil worden kan kiezen voor de BMW i4 M50. Dat is een auto die speciaal is gemaakt om sportieve prestaties te leveren. Voor alle drie de versies geldt dat de actieradius en de laadtijd bijzonder concurrerend zijn.

Rijgedrag BMW i4 (2021+)
BMW heeft een reputatie hoog te houden als het gaat om rijdynamiek. Tot de verschijning van de BMW i4 was die louter gestoeld op auto’s met verbrandingsmotoren. De i4 heeft dat veranderd. Het is een zware auto, maar daar is weinig tot niets van te merken; hij gaat lichtvoetig en soepel door de bochten. Alleen bij hoge snelheden lijkt hij licht rechtdoor te willen. Voor de liefhebbers klinkt er geen motorgeluid. Om dat gemis goed te maken heeft de bekende filmcomponist Hans Zimmer een geluid gecomponeerd voor extra rijbeleving. Bestuurders zijn daar doorgaans enthousiast over.
Comfort BMW i4 (2021+)
Het sportieve karakter van de BMW i4 laat zich uitschakelen met een andere rijmodus. In dat geval kan het ineens een bijzonder comfortabele auto zijn. Het interieur biedt sowieso al veel luxe en comfort met materialen die er goed uitzien en prettig aanvoelen. Het afwerkingsniveau is hoogstaand, evenals het design. Opvallend is het licht gebogen brede display dat zich achter het stuur op het dashboard bevindt. Mede daardoor ziet het dashboard er bijzonder fraai uit. De afwezigheid van knoppen draagt bij aan de rustige uitstraling, maar wordt minder gewaardeerd door bestuurders die niet alles met een display willen doen.
Achterbank BMW i4 (2021+)
Voor een elektrische auto is de BMW i4 best laag. De nadelen daarvan blijken op de achterbank. Volwassenen die daar plaatsnemen kunnen hun voeten niet kwijt onder de voorstoelen. De aflopende daklijn maakt dat ze weinig bewegingsvrijheid bij het hoofd hebben. Bovendien is de zitpositie laag waardoor de bovenbenen geen steun krijgen; lange mensen zitten er met gebogen knieën. En dan is er nog die onhandige middentunnel.
Huidig aanbod BMW i4 (2021+)


Volkswagen Polo 1.0 TSI 2x R-Line Pano Virtual DSG Beats NAP

BMW 1-Serie 118i Executive Edition/1STE EIG/NAVI/CARPLAY/LED/NL AUTO NAP!!

Toyota C-HR 1.8 HYBRIDE SILVERLINE BI-TONE GARANTIE TOT 2029! NAVI. BLACKLINE VELGEN.CAMERA.

Volkswagen Passat Variant 1.4 TSI Highline digital dash trekhaak

Audi A3 Sportback 1.0 TFSI Sport S Line Edition | ORG. NL |

Toyota Corolla TOURING SPORTS 1.8 Hybrid Business Plus [ LED Navi Trekhaak Camera ]

SEAT Ateca 1.5 TSI 150Pk Style Business Intense / Panoramadak / Leder / Led

Skoda Octavia Combi 1.5 TSI Greentech Business Edition

Skoda Octavia Combi 1.5 TSI Greentech Sport Business|GARANTIE|AUTOMAAT|TREKHAAK|NAVI|AIRCO|

Kia e-Niro DynamicLine 64 kWh 3-fase [ Navi Adapt.cruise Camera ]

Mitsubishi Outlander 2.4 PHEV Intense ECC / CRUISE / TREKHAAK / LMV / NETTE STAAT

Mazda 6 Sportbreak 2.0 SkyActiv-G 165 GT-M Line | Leder | BOSE | Trekhaak | Navigatie | Camera |

MINI Countryman 1.5 Cooper Dutch Made Edition

Lexus CT 200h Ultimate Edition | Eerste eigenaar, Schuifdak, Groot scherm, Parkeersensoren, Keyless, Adaptive cruise control, Navigatie, LED, DAB

Audi A4 Avant 35 TFSI 150PK! Automaat Launch Edition Business BJ2020 Lmv 17" | Led V+A | Pdc | Navi | Dynamische knipperlichten | Elek. achterklep | Elek. trekhaak | App-Connect | Virtual cockpit | Climate control | Cruise control | Sportstoelen | Sportstuur

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST Line Business Aut. | Adaptive Cruise | Head-Up | Camera | Navigatie

Mazda CX-5 2.0 SkyActiv-G 165 GT-M Line 2WD Leder/Navi/Trekhaak/Stoelverwarming

BMW 3-Serie Touring 318i LCI Edition Luxury Line Purity Executive | 2e eigenaar | NL auto | Origineel | Camera | DAB | LED | HiFi | Leer | Sportstoelen | Sportstuur | Cruise control ➡️

Ford Focus Wagon 1.0 126PK Vignale / Leder / Panoramadak / Navigatie / Cruis ad./ Pdc.V+A / Xenon / Technology-Winter -Design Pack /

Kia e-Niro DynamicLine 64 kWh [ Navi Adapt.cruise Camera ]

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake 180 Business Solution Luxury | NL-AUTO! | 1 EIGENAAR! | AMBIENT LIGHTS | LEDER | CAMERA | DEALER OH! | LED | STOELVERWARMING | PRACHTIGE STAAT!

Toyota C-HR 1.8 Hybrid Active 1e Eigenaar,Navi,Clima,Camera,Cruise,PDC,N.A.P,APK tot 04-2026

Kia Ceed Sportswagon 1.4 T-GDi DynamicPlusLine / Automaat / 1.410 KG Trekgewicht / Dealer Onderhouden / Adaptieve Cruise Control / Vierseizoenenbanden / Navigatie / Achteruitrijcamera / Apple CarPlay/Android auto / Stoel- & Stuurverwarming / Climate Control / Fabrieksgarantie t/m 08-03-2026 /

Mercedes-Benz C-klasse Estate 160 AMG Limited Automaat Camera LED

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake 180 Advantage | Widescreen | Stoelverwarming | Camera | Zondag Open!

MINI Clubman Mini 1.5 Business Edition | Digitale tellerklok | Carplay | Keyless entry | LED koplampen | Union Jack | Navi | Climate Control

Kia e-Niro ExecutiveLine 64 kWh 3-FASE Leder JBL Camera LED Warmtepomp ACC incl. BTW

Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Active

BMW X1 xDrive20i High Exe NL AUTO*ACC*MEMORY*CAMERA*AFN HAAK

Betrouwbaarheid BMW i4 (2021+)
De BMW i4 is een complexe auto met geavanceerde techniek. Hij is een mijlpaal in de geschiedenis van BMW. Potentiële kopers hoeven desondanks niet bang te zijn dat ze te maken krijgen met allerlei kinderziektes, want eigenaren zijn over het algemeen positief over hun aankoop en hebben een probleemloze rijervaring. Kwalitatief is het een uitstekende auto. De garantie kan overigens oplopen tot vijf jaar. Vergeet daar dus niet naar te informeren als je via AutoTrack een interessant exemplaar ziet tussen de BMW i4 occasions.
Kosten BMW i4 (2021+)
De BMW i4 is niet bepaald een no-nonsens auto. Veel draait om beleving. Dat zie je bijvoorbeeld aan de verzonken deurgrepen en dat hoor je als het geluid van Hans Zimmer klinkt. En dat merk je ook aan de aanschafprijs. Er bestaan elektrische auto’s die beter presteren en er bestaan ook elektrische auto’s die goedkoper zijn. In een enkel geval is zelfs beide het geval. Maar ja, dan heb je geen BMW.

AutoTrack oordeel BMW i4 (2021+)
Zelfs verstokte liefhebbers van de verbrandingsmotor geven toe dat de BMW i4 bewijst dat ook elektrisch rijden leuk kan zijn. Daarnaast ziet de auto er goed uit, biedt hij veel comfort en presteert hij uitstekend op alle criteria. Als je een elektrische auto met sportieve beleving zoekt, is dit er een die je zeker op je shortlist moet zetten. Doe dat vooral niet als je regelmatig te maken hebt met kritische passagiers achterin of als je liever geen geld uitgeeft aan zaken die je leven weliswaar veraangenamen, maar op zichzelf niet strikt noodzakelijk zijn.