



































BMW i4 eDrive40 - Direct Beschikbaar!
20222.317 km
De BMW i4 is de volledig elektrisch aangedreven variant van de BMW 4 Serie. Het uiterlijk van de auto is voorzien van klassieke BMW-elementen, maar wel aerodynamisch geoptimaliseerd door een volledig vlakke bodemplaat, verzonken portiergrepen, aerodynamische wielen en een vin achter op het dak. Als sedan heeft de auto vier portieren en een ruime bagageruimte met een inhoud van 470 tot 1.290 liter. Is dit niet voldoende, dan kan de auto een aanhanger of caravan van maximaal 1.600 kilo trekken. Concurrenten zijn onder meer de Tesla Model 3 en de Polestar 2.
Het dashboard van de BMW i4 bestaat uit een instrumentenscherm en een centraal display die als één glazen oppervlakte in een kromming naar de bestuurder zijn gericht. Hierdoor heeft de auto nog maar een paar fysieke knoppen en schakelaars. Afhankelijk van de gekozen rijmodus wijzigt de sfeerverlichting in het interieur subtiel van kleur.
De BMW i4 heeft standaard sportstoelen, waarbij je de zitinstellingen kunt opslaan zodat iedere bestuurder direct optimaal achter het stuur plaatsneemt. De klimaatcontrole werkt met drie afzonderlijk in te stellen zones. Standaard heb je een geluidssysteem met tien ingebouwde audiospeakers tot je beschikking. Dit kun je upgraden tot zestien speakers van het topmerk Harman Kardon.
De voorruit van de BMW i4 is voorzien van geluiddempende beglazing. De auto beschikt bovendien over akoestische bescherming voor voetgangers. Bij een snelheid tot 21 km/u produceert de auto via buitenluidsprekers een zelfgekozen kunstmatig geluid, bijvoorbeeld een motorgeluid. Alle vormen van verlichting zijn als ledverlichting uitgevoerd. Op afstand kun je de auto verwarmen of koelen, waardoor je rit altijd comfortabel begint. Het infotainmentsysteem is voorzien van een spraakgestuurde assistent en kan via gebaren worden bediend. Het systeem werkt samen met Apple CarPlay en Android Auto.
De BMW i4 is voorzien van een fors accupakket dat in de bodem van de auto is weggewerkt. Afhankelijk van de uitvoering heeft de auto een elektromotor voor de achterwielen of twee motoren waarvan één de voorwielen en de ander de achterwielen aandrijft.
De lichtste uitvoering, de BMW i4 eDrive40 met achterwielaandrijving, heeft een begrensde topsnelheid van 190 km/u en tikt vanuit stilstand in 5,7 seconden 100 km/u aan. Kies je voor de BMW i4 M50 en gebruik je de boosterfunctie, dan behaalt de auto in slechts 3,9 seconden de 100 km/u met een topsnelheid van 225 km/u. Dat zijn prestaties die passen bij een sportief merk als BMW. Gecombineerd met een theoretische actieradius van 510 km/u is het een model waarbij sportiviteit en functionaliteit in één auto zijn verenigd.
Alle modellen zijn standaard voorzien van moderne rijhulpsystemen, zoals een waarschuwing als de auto onbedoeld de rijbaan verlaat, een autonoom remsysteem bij dreigend gevaar, automatische snelheidsaanpassing om een veilige afstand tot de voorligger te bewaren en parkeersensoren met een achteruitrijcamera. Optioneel kan de BMW i4 voorzien zijn van parking assistant plus, waarmee camera's beelden rond de auto 40 seconden opslaan. Bij een aanrijding slaat het systeem de beelden automatisch op. Verkeersbordherkenning geeft de maximumsnelheid aan, waardoor je altijd weet hoe hard de auto op dat moment mag rijden.