

























BMW X7 xDrive40i High Executive / Laserlicht / Active Steering / Harman Kardon Surround Soun
201937.470 km
In een tijd waarin auto’s steeds zuiniger worden, komt BMW met de X7. Dit is een van de grootste SUV op de markt, met enorm veel ruimte, namelijk zeven (!) zitplekken. Reuze handig natuurlijk als je een groot gezin hebt. Overweeg je een nieuwe of een tweedehands BMW X7 te kopen? Lees hier meer over de specificaties en de aandachtspunten.
Een SUV (sports utility vehicle) is een hoge auto met een stoere off-road uitstraling. Vaak heeft een SUV ook vierwielaandrijving. BMW roert zich stevig op de markt van de SUV’s. Je kon al kiezen uit 6 SUV’s (X1 tot en met X6) en daar kwam in 2018 de X7 bij welke in 2019 beschikbaar werd in Nederland. Het gaat een grote auto met een lengte van maar liefst 5,15 m (23 cm langer dan de BMW X5) en een hoogte van 1,80 m. De auto weegt 2445 kg. De enorm grote grille, afgestemd op de Russische en Aziatische markt, is smaakgevoelig. Onder de motorkap vind je een 6-cilinder benzinemotor met dubbele turbo en 340 pk.
Door het grote formaat is de auto van binnen echt gigantisch ruim. Voorin zit je al reuze luxe en ook op de tweede zitrij zijn de been- en hoofdruimte riant. Zelfs op de derde zitrij kun je prima een aantal uren zitten, ook als volwassene. De zitrijen bedien je elektrisch. Handig, maar je hebt wel wat geduld nodig. Voor de middelste zitrij kun je ook kiezen voor twee individuele comfortstoelen. Je kunt deze tweede zitrij verschuiven voor meer beenruimte of meer bagageruimte. Ook kun je de rugleuningen verstellen. De kofferbak is eveneens riant. Als alle zitrijen in gebruik zijn, heb je 326 liter. Goed voor twee of drie kleinere koffers of een grote en een kleine. Klap je alles neer, dan is de bagageruimte maar liefst 2100 liter. Het kenmerkt de BMW X7: groot, groter, grootst.
Het interieur is zeer hoogwaardig en afgewerkt met mooi leer en hout. De SUV wordt standaard geleverd met automatische airco met vier zones (zodat je dit als medepassagiers voor jezelf kan inregelen), driedelig glazen panoramadak en sfeerverlichting. Optioneel zijn onder meer airco met vijf zones, het glazen panoramadak Sky Lounge, glazen schakelaars, een B&W surround system, een entertainmentsysteem achterin. De auto wordt standaard geleverd met talrijke rij assistentiesystemen. Zoals actieve cruise control, Steering and Lane Control Assist, Lane Change Warming, Cross Traffic Warning en nog veel meer. Omdat de auto zo groot is kun je niet zonder Park Assistant en de Parking Space Assistent. De duurste optie is het M Sportpakket.
Door zijn omvang en gewicht is de BMW X7 geen sportief rijdende auto, maar vooral een heel comfortabele auto voor lange afstanden. Het stuurgedrag is opvallend licht en direct. Dankzij de standaard luchtvering met adaptieve dempers heb je geen hinder van oneffenheden in de weg. Best opmerkelijk, gelet op de 21 inch wielen. Dankzij de dubbele beglazing is het heerlijk rustig in de auto. Binnen de bebouwde kom is de BMW X7 minder praktisch. De draaicirkel is met 13 meter enorm. En bij het manoeuvreren moet je steeds goed om je heen kijken. Sommige parkeergarages kun je beter niet inrijden. De achterportieren zijn heel groot, je opent die niet overal even gemakkelijk.
De BMW X7 is een ruime auto en daarvoor is een ruim budget benodigd. Houd er rekening mee dat je niet klaar bent met de basisversie. Kleed je de SUV aan met allerlei opties, dan wordt de prijs nog stukken hoger. Een occasion uit 2019 is dus het overwegen waard.