BMW M4

Liefhebbers willen hem rijden, concurrenten willen hem kopiëren: de BMW M4 is onovertroffen in zijn mix van topprestaties, comfort en dagelijks gebruiksgemak. Lees hier alles over dit roemruchte model van BMW.

Bekijk 45 occasions

Belangrijkste plus- en minpunten

  • PluspuntIn zijn klasse troeft hij iedere concurrent af.
  • PluspuntVoor een ‘racemonster’ is de BMW M4 best praktisch.
  • PluspuntDe techniek is betrouwbaar.
  • MinpuntDe nieuwe M4 is niet zo rauw als zijn voorgangers.
  • MinpuntNieuw en tweedehands zijn deze auto’s behoorlijk aan de prijs.
  • MinpuntLet op dat je geen afgetrapt exemplaar koopt.

BMW M4 op een rij

  • Prestaties en rijgedrag: Iedere BMW M4 geeft de concurrenten het nakijken dankzij de ultieme mix van sportiviteit en comfort. Is het een ultieme straatauto voor het circuit of de ultieme circuitauto voor de straat?
  • Verbruik: Geen enkele M4-eigenaar schept op over de hoeveelheid kilometers die hij uit een liter benzine haalt. Toch kun je, als je de discipline hebt om rustig te rijden, nog een bijzonder gunstig verbruik scoren met deze BMW.
  • Uitrusting en comfort: Om deze sportauto toch toegankelijk te maken voor dagelijks gebruik, is de BMW M4 comfortabel en rijk uitgerust. Uiteraard is de auto verder naar wens aan te kleden.
  • Betrouwbaarheid: Veel sportieve auto’s hebben gevoelige techniek, maar de BMW M4 heeft hier geen last van. Die staat als zeer betrouwbaar te boek. Let wel op dat een tweedehands exemplaar netjes behandeld is door de vorige eigenaar, anders kunnen de kosten snel hoog oplopen.
  • Kosten: Over kosten gesproken: die zijn bij regulier onderhoud al flink, net als de aanschaf. Dat is de prijs die je betaalt voor ultiem rijgenot.
De BMW M4 is de ultieme rijdersauto – precies waar het merk naar streeft. Misschien wel de grootste prestatie is hoe deze auto net zo geschikt is voor een snelle rondetijd als een blokje om naar de supermarkt. Een verbluffende machine.
Marek
Automotive expert
BMW M4 (2014-2021)

BMW M4 (2014-2021)

De BMW M4 begon in 1986 zijn leven als M3, terwijl laatstgenoemd model ook nog steeds bestaat. Dat komt doordat in 2013 BMW besloot de Coupé en Cabrio voortaan 4 Serie te noemen. Zo werden de M3 Coupé en Cabrio voortaan M4 Coupé en Cabrio. Ondanks de nieuwe naam blijft het recept bij het oude: supersportieve tweedeurs auto’s die veel concurrenten op het circuit het nakijken geven en toch comfortabel genoeg zijn voor dagelijkse ritten. Er komen speciale versies die nog meer op circuitprestaties gericht zijn, zoals de BMW M4 GTS en M4 CS.

De eerste BMW M4 Cabrio is, net als de M3 Cabrio die hij opvolgt, een hardtop-cabriolet. Dit harde vouwdak maakt de auto zwaarder en dus minder puur. Van deze Cabrio komen er dan ook geen GTS en CS, omdat dit niet past bij het karakter van de open auto. De echte sportieveling mist deze speciale cabriolets niet, want die kiest sowieso de Coupé. Van beide versies zijn er zelfs handgeschakelde uitvoeringen, maar die worden in de praktijk nauwelijks gekozen. De gerobotiseerde bak schakelt namelijk vlijmscherp en supersnel, in lijn met het karakter van de BMW M4.

BMW M4 (2021-nu)

BMW M4 (2021-nu)

In 2020 trekt BMW het doek van een van de meest besproken modellen uit de recente geschiedenis: de 4 Serie. De grille doet behoorlijk wat stof opwaaien. Die zien we ook terug op de nieuwe BMW M4. Grote veranderingen zijn het stoffen dak voor de Cabrio en vierwielaandrijving. Die is standaard op de Cabrio en optioneel op de Coupé. Daarvoor moet je wel de BMW M4 Competition kiezen, dus niet de ‘standaarduitvoering’. Het uiterlijk is flink ruiger dan bij zijn voorgangers. De prestaties zijn zo mogelijk nog opzienbarender en zetten de BMW M4 weer aan de top van zijn segment.

Ontdek jouw favoriete kleur

Kies de kleur die bij je past

In deze sectie worden de beschikbare voertuigkleuren weergegeven. Elke kleuroptie toont de kleurnaam, een visueel kleurenstaal en het aantal beschikbare voertuigen in die kleur. Klik op een optie om voertuigen in die specifieke kleur te bekijken.

Veel gestelde vragen

Dit artikel is geschreven door

Marek Debicki

Automotive expert

“Wat voor auto moet ik rijden?” Die vraag wordt Marek al zeker 20 jaar met enige regelmaat gesteld en elke keer weer vindt hij het opnieuw leuk om mee te denken. Of het een welgestelde vriend is die een dikke sportauto zoekt of een collega die niet van auto’s houdt en zo min mogelijk wil uitgeven, elke zoektocht is een uitdaging.

Bronvermeldingen

Bij het samenstellen van deze pagina zijn de volgende bronnen geraadpleegd:

  • autoweek.nl
  • bmw.nl
  • wikipedia.org

Dit artikel is gepubliceerd op

Dit artikel is voor het laatst aangepast op