

BMW 3 Serie
Een sportieve, luxe, comfortabele alleskunner
De BMW 3 Serie biedt luxe, sportiviteit en kwaliteit, zonder dat je gelijk een hele grote auto hoeft te kopen. Je gezin past erin, lange afstanden zijn geen probleem en toch kan je nog makkelijk manoeuvreren door een krappe parkeergarage. Geen wonder dat deze 3 Serie al jarenlang de best verkochte BMW is.
Pluspunten
Minpunten
Dit moet je weten over de BMW 3 Serie
De BMW 3 Serie op een rij
- Prestaties en rijgedrag: De 3 Series tussen 2012 en 2020 zijn softer, de modellen van ervoor en erna zijn trouw aan hun sportieve inborst en rijden als geen andere auto.
- Verbruik: BMW was er vroeg bij met brandstofbesparende motoren en weet de sportieve prestaties aan een aangenaam verbruik te koppelen.
- Uitrusting en comfort: Net als zijn concurrenten is de BMW 3 Serie standaard ietwat kaal uitgerust, en kunnen opties de prijs flink opdrijven. De afwerking is subliem.
- Betrouwbaarheid: De 3 Serie heeft een reputatie hoog te houden en scoort over de linie heel goed als het gaat om betrouwbaarheid
- Kosten: BMW is een duur merk in aanschaf en onderhoud. Dat is de prijs voor wat in autoland ook wel premium wordt genoemd.

BMW 3 Serie 2019+
Met de zevende generatie stond BMW niet stil. De nieuwste 3 Serie zit bomvol nieuwe technologie en is groter en ruimer, maar toch lichter.Benzinemodellen zijn er met motoren van 1,6, 2,0 en 3,0 liter inhoud. Dieselaars hebben de keuze uit een 2,0 of 3,0 liter. Voor sportievelingen is er de M340i. Daarnaast is er de veelzijdige plug-inhybride 330e.
Net als zijn voorgangers is de zevende generatie leverbaar als ruime Touring stationwagen. Voor een coupé of cabriolet moet je uitwijken naar de 4 Serie. De zevende generatie van de 3 Serie is er vanaf €44.660 tot €99.794. De 3 Serie scoort goed op het gebied van betrouwbaarheid. Wel zijn er aandachtspunten op elektronisch vlak.

BMW 3 Serie 2011 - 2019
De zesde generatie van de 3 Serie kende een aantal primeurs. Zo was voor het eerst elk model uitgerust met een turbomotor. Na de facelift in 2015 volgde bovendien de eerste 3 Serie met een driecilindermotor. Voor het eerst was er een hybride optie met de ActiveHybrid 3. In 2015 werd deze vervangen door de plug-inhybride 330e iPerformance.
Naast de traditionele sedan en stationwagen verscheen de 3 Serie GT als een soort tussenvorm. De coupé en cabriolet gingen vanaf deze generatie verder onder de naam 4 Serie. De zesde versie was te bestellen met benzinemotoren van 1,5 tot 3,0 liter inhoud en diesels van 2,0 of 3,0 liter. Nieuw kostte de auto tussen de €33.700 en €75.350. Zoals alle 3 Series heeft de zesde generatie een goede reputatie, maar kunnen er elektronische problemen optreden.
Huidig aanbod


BMW 3-Serie 320i High Executive (GROOT-NAVIGATIE, ELEKT. WEGKLAPBARE TREKHAAK, STOELVERWARMING, DEALER ONDERHOUDEN)

BMW 3-Serie Touring 318i M Sport Corporate Lease | Camera | Panoramadak | Stoelverwarming | Leder

BMW 3-Serie Touring 330i AUT-8 M-Sport Pack Leder+Memory Harman&Kardon® Audio Adap.Cruise Apple Carplay Head-Up Navi 19" Virtual CockpitCamera Ecc High Executive Lmv Stoelverwarming DAB Elek.Achterklep Zwarte-Hemel Adaptieve Led Wifi Surround Camera Origineel Nederlandse Auto Zeer compleet! € 71.000 nieuwprijs !

BMW 3-Serie Touring 320i 184PK LCi M Sport Shadow Line Leder Trekhaak

BMW 3-Serie Touring M Sport Edition Panorama Apple CarPlay 19inch M Stuurverwarming

BMW 3-Serie Touring 318i Corporate Lease High Executive

BMW 3-Serie Touring 320i M Sport Led, Leer, Climat, Digidash, Carplay, LM..

BMW 3 Serie 2005 - 2011
De vijfde generatie van de 3 Serie was de laatste die het traditionele recept van het model volgde. Zo was er een sedan, stationwagen, coupé en cabriolet. In 2008 werd het destijds controversiële uiterlijk strak getrokken. Deze generatie van de 3 Serie was leverbaar met benzinemotoren tussen de 1,6 en 3.0 liter en dieselmotoren tussen de 2,0 en 3,0 liter. Nieuw kostte de auto tussen de €32.950 en €80.005.
De vijfde generatie van de 3 Serie luidde een nieuw tijdperk in voor BMW. Helaas ging dat ook gepaard met de nodige kinderziektes. Binnen het brede motorenaanbod zijn er een aantal die extra aandacht nodig hebben. Over het algemeen staat de vijfde versie van BMW’s iconische model bekend als betrouwbaar en kwalitatief hoogwaardig.

BMW 3 Serie 1998 - 2004
De vierde generatie van de 3 Serie is inmiddels al een moderne klassieker aan het worden. Het elegante, strakke ontwerp steekt schril af tegen dat van het huidige aanbod van BMW. Het model was er als sedan, stationwagen, coupe, cabriolet en de ingekorte Compact. Motoriseringen liepen uiteen van 1,6 tot 3,2 liter (benzine) en 2,0 tot 3,0 liter. Nieuw kostte de vijfde generatie tussen de €28.044 en €70.235.
De vijfde versie van de 3 Serie is – zeker als zescilinder coupe – een icoon. Helaas is het door de relatief hoge leeftijd moeilijk om een net exemplaar te vinden. Daarbij is het model gevoelig voor roest. Als je een auto in goede staat kunt vinden zit je voor een dubbeltje op de eerste rij. Het model wordt nog steeds gezien als een van de beste generaties van de 3 Serie.
Voer jouw postcode hieronder in en kijk welke auto's er bij jou in de buurt te koop staan.


BMW 3 Serie Touring
‘Touring’ is BMW’s benaming voor een stationwagen. Dat betekent meer ruimte, maar dezelfde afmetingen en vergelijkbaar rijgedrag, verbruik en prestaties. De 3 Serie Touring werd vanaf 1987 leverbaar en is nog altijd onderdeel van het aanbod. Met de optionele vierwielaandrijving is de 3 Serie Touring bijvoorbeeld een ideale wintersportauto.

BMW 3 Serie GT
De BMW 3 Serie GT houdt het midden tussen de sedan en stationwagen. Het model is fors langer dan die uitvoeringen, wat vooral de ruimte op de achterbank ten goede komt. De GT is bedoeld als de ideale luxe en comfortabele reisauto. De 3 Serie GT was alleen beschikbaar in de zesde generatie.

BMW 3 Serie Coupé en Cabriolet
Vanaf het eerste moment was de BMW 3 Serie leverbaar als tweedeurs sedan. Vanaf de derde generatie werd dit een echte coupé met een sierlijke daklijn. In 1985 presenteerde BMW de eerste cabriolet. Beide varianten bleven leverbaar tot de zesde generatie, toen ze omgedoopt werden tot 4 Serie. De cabriolet was er aanvankelijk alleen leverbaar met een stoffen dak. Voor de vijfde generatie kwam er echter een stalen vouwdak.

BMW 3 Serie Compact
Een bijzondere versie van de BMW 3 Serie is de Compact. Het model is feitelijk een normale 3 Serie die een stuk korter gemaakt is in een poging te concurreren met modellen als de Volkswagen Golf. De Compact was alleen leverbaar in de derde en vierde generatie. Tegenwoordig is het de goedkoopste manier om een BMW 3 Serie aan te schaffen.
AutoTrack-expert Dylan over de BMW 3 Serie
“De BMW 3 Serie houdt al decennia het perfecte midden tussen luxe, sportiviteit, praktisch gebruiksgemak en verbruik. Het is niet voor niets de ruggengraat van BMW’s modellenaanbod. Of je nu een sportieve coupé, een ruime stationwagen of een aparte stadsauto (Compact) zoekt, met de BMW 3 Serie zit je altijd goed.”