
Volkswagen Up! review (2011-2023)
Lees ons eerlijke oordeel over deze auto
Populaire auto die veel meer biedt dan zijn grootte impliceert
De Volkswagen Up! is een wonderbaarlijke auto. Vanbinnen voelt hij namelijk veel ruimer dan je vanbuiten zou denken. Gevolg is dat je voorin ruim en comfortabel zit. Bovendien passen achterin makkelijk twee volwassenen van gemiddelde lengte. En als klap op de vuurpijl behoort de bagageruimte tot de grootste in zijn klasse. Een andere verrassing is het rijgedrag op de snelweg; dat is namelijk stabieler en steviger dan dat van veel grotere auto’s. Al met al is deze kleine Up! zo volwassen dat je je dus bijna zou gaan afvragen waarom je nog een grotere auto zou willen hebben.
Pluspunten
De Volkswagen Up! is compact van buiten en ruim van binnen.
Deze auto staat ondanks zijn omvang ook op de snelweg zijn mannetje.
Er zijn veel verschillende versies leverbaar.
Minpunten
Achterpassagiers moeten in de Up! genoegen nemen met een klapraampje.
De voorste stijl neemt een deel van het zicht weg.
Het stuur is niet in de diepte te verstellen.

Modeleigenschappen Volkswagen Up! (2011-2023)
De Volkswagen Up! behoort tot de kleinste auto’s op de markt. Met zijn lengte van iets meer dan drie en een halve meter is hij een halve meter korter dan een Volkswagen Polo. De inhoud van de bagageruimte is 251 liter en dat scheelt 100 liter ten opzichte van de Polo. Toch mag je dat voor zo’n kleine auto nog best flink noemen. En als je de achterbank naar beneden klapt creëer je een vlakke laadvloer met een zee aan ruimte. Je kan met de Up! dus zelfs nog spullen naar de milieustraat brengen.
Prestaties Volkswagen Up! (2011-2023)
Een van de sterke punten van de Volkswagen Up! is dat hij in veel verschillende versies verkrijgbaar is. Dat geldt niet alleen voor de uitrustingsniveaus, maar ook voor de aandrijving en het aantal deuren. Elektrisch rijden kan met de Volkswagen e-Up!. Als je voorkeur geeft aan een klassieke verbrandingsmotor, kun je kiezen tussen aardgas en benzine. Hoe hard je kan rijden en hoe snel je kan optrekken is sterk afhankelijk van het soort motor dat je kiest. Over het algemeen geldt dat de Up! sowieso snel genoeg is om lekker met het stadsverkeer mee te komen.
Volkswagen Up! 1.0 TSI GTI
Met de meeste modellen van de Volkswagen Up! kun je ook wel goed invoegen op de snelweg en – mits je even terugschakelt – zelfs een inhaalmanoeuvre maken. Als het moet kun je sportieve prestaties neerzetten met deze kleine krachtpatser, want er is ook een GTI-versie verkrijgbaar die ongewoon snel is. Je mag zijn prestaties natuurlijk niet vergelijken met een GTI-versie van een Volkswagen Golf, maar desalniettemin voelt hij sportief en tovert hij bij veel bestuurders een glimlach op het gelaat. Hij laat zich bovendien ook goed inzetten voor gewoon dagelijks gebruik in het Nederlandse verkeer.

Rijgedrag Volkswagen Up! (2011-2023)
Ook met zijn rijgedrag weet de Volkswagen Up! een behoorlijk volwassen indruk te maken. Ondanks het lichte gewicht voelt de vering aangenaam stevig. Sturen en schakelen gaat licht en soepel. Tijdens het rijden is aangenaam stil in deze compacte Volkswagen en hoor je over het algemeen enkel wat banden- en windgeruis. De motor is rumoerig als je het gaspedaal diep intrapt. In alles voelt de Up! stevig en stabiel. Zelfs in de bochten helt hij maar weinig over. Het enige minpuntje vormen de stijlen tussen de voorruit en de voorportieren; ze nemen een deel van het zicht weg.
Comfort Volkswagen Up! (2011-2023)
Belangrijke redenen dat de Volkswagen Up! zo comfortabel voelt liggen in de beschikbare binnenruimte en het rijgedrag. Wat verder bijdraagt zijn de puike stoelen, die voor een kleine auto best groot zijn. Als je goed rondkijkt, merk je dat het interieur is ontworpen vanuit een kosteneffectieve visie. Achterin bevinden zich alleen klapraampjes. Het stuur laat zich alleen naar boven en beneden verstellen, maar niet naar je toe of van je af. Erg is dat niet, want het geheel oogt toch fris en eigentijds en op een wonderlijke manier lukt het de meeste bestuurders toch om een goede rijpositie te vinden.
Huidig aanbod Volkswagen Up! (2011-2023)


Volkswagen Polo 1.0 TSI HL R Line Business |Pano|Virtual|Stoelverwrm|

MINI Countryman Mini 2.0 Cooper S E ALL4 Chili / Panoramadak / Camera / Head-up / Leder / Keyless / 19'' / Navi. Proff / Stoelverwarming / Cruise Control

Skoda Octavia Combi 1.5 TSI First Edition/ compleet/ zeer mooi!

MINI Cooper 2020 Automaat 1.5 - Pano, Stoelverwarming

Toyota C-HR 1.8 HYBRIDE SILVERLINE BI-TONE GARANTIE TOT 2029! NAVI. BLACKLINE VELGEN.CAMERA.

Mercedes-Benz C-klasse Estate 160 AMG 2020 AUT Grijs VOL OPTIE

MINI Clubman Mini 1.5 COOPER AUT | PANO | NAVI | NL AUTO | RIJKLAAR

Kia e-Niro DynamicLine 64 kWh 3-fase [ Navi Adapt.cruise Camera ]

BMW 3-Serie Touring 318i LCI Edition Luxury Line Purity Executive | 2e eigenaar | NL auto | Origineel | Camera | DAB | LED | HiFi | Leer | Sportstoelen | Sportstuur | Cruise control ➡️

BMW 5-Serie Touring 520i M Sport [CAMERA, TREKHAAK, AUTOMATISCHE ACHTERKLEP, AUTOMATISCHE STOELEN, CRUISE CONTROL, FLIPPERS, BLUETOOTH TELEFOON, AIRCO, NAVI, NIEUWSTAAT]

Kia e-Niro DynamicLine 64 kWh [ Navi Adapt.cruise Camera ]

Nissan X-Trail 1.6 DIG-T Tekna | Navigatie | 360 camera | Panoramadak | Leer | Stoel+stuurverwarming | Bose | NL auto!! | UNIEKE AUTO NISMO PAKKET!!!! met oa navigatie panoramadak camera 360 sportpakket leren bekleding stoelverwarming pdc etc. Nederlandse auto 118052 NAP.

Kia Optima Sportswagon PHEV 2.0 *205pk* DynamicPlus | Orig. NL | Schuifdak | Vol-Led | Camera | Carplay | Stoelverwarming | Privacy | Cruise & Climate Control |

Ford Focus Wagon 125pk EB Vignale, Design- & Technology pack

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake 180 AMG Line Panoramadak I Led I Cruise I Sportstoelen I Stoelverwarming I NL Auto I NAP

Mazda 6 Sportbreak 2.0 SkyActiv-G 165 GT-M Line | Leder | BOSE | Trekhaak | Navigatie | Camera |

Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet 140pk Automaat Stijl I Sunroof | Dode hoek herkenning | Stoelverwarming | Camera

MINI Countryman 1.5 Cooper Dutch Made Edition

Volvo V60 2.0 T5 Momentum

Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI Highline 2x R DYNaudio NAP

Kia e-Niro DynamicLine 64 kWh [ Navi Adapt.cruise Camera ]

Mercedes-Benz C-klasse Estate 160 AMG Limited Automaat Camera LED

Peugeot 5008 1.2 PureTech 130pk Premium Aut. 7 pers. [ Panorama Focal audio Adapt.cruise ]

Toyota C-HR 1.8 Hybrid Active 1e Eigenaar,Navi,Clima,Camera,Cruise,PDC,N.A.P,APK tot 04-2026

Peugeot 3008 1.2 PURETECH GT LINE/FULL LED/CAMERA/HALF LEDER/19''LMV

MINI Clubman Mini 1.5 Business Edition | Digitale tellerklok | Carplay | Keyless entry | LED koplampen | Union Jack | Navi | Climate Control

Renault Megane Estate 1.3 TCe 140 EDC Automaat BOSE | Trekhaak | Navigatie | DAB

Ford Mondeo Wagon BWJ 2019 2.0 141 PK IVCT HEV Titanium APPLE CARPLAY | ANDROID AUTO | NAVI | CLIMA | CRUISE | ELEKTRISCHE STOEL | STOELVERW. | VOORRUITVERW. | ELEKTRISCHE ACHTERKELP | CAMERA | DODE HOEK | LMV | PDC

Mazda CX-5 2.0 SkyActiv-G 165 GT-M Line 2WD Leder/Navi/Trekhaak/Stoelverwarming

Betrouwbaarheid Volkswagen Up! (2011-2023)
Een Volkswagen Up! is doorgaans een betrouwbare auto. Kleine storingen komen sporadisch voor, zeker als de auto al lang in gebruik is of als hij veel kilometers maakt in de stad. Meestal laten ze zich tegen geringe kosten repareren. Ook voor de Volkswagen Up! geldt dat regelmatig onderhoud bijdraagt aan de betrouwbaarheid. Vergeet dus niet om bij interessante Volkswagen Up! occasions te vragen naar de historie.
Kosten Volkswagen Up (2011-2023)
Er bestaan zoveel verschillende versies van de Volkswagen Up! dat de aanschafprijs hoog of laag kan zijn. Het duurst zijn de e-Up! en de GTI. Over het algemeen geldt dat je bij deze auto weinig geld kwijtraakt aan afschrijving. Dat betekent dat hij tweedehands vaak duurder is dan vergelijkbare modellen van andere merken, maar dat je dat geld weer terugverdient bij eventuele doorverkoop. De kosten voor onderhoud, wegenbelasting en brandstof zijn doorgaans overzichtelijk.

AutoTrack oordeel Volkswagen Up (2011-2023)
De Volkswagen Up! is een gewilde auto om een heleboel verschillende redenen. De belangrijkste is dat het gewoon een hele goede auto is die veel meer biedt dan je op basis van zijn geringe omvang zou verwachten. Er bestaan grotere en duurdere auto’s die minder bieden voor meer geld. Het aardige is dat er genoeg aandrijvingen voor de Up! bestaan om er één te vinden die bij je past. Een reden om de auto niet te nemen kan zijn dat je toch echt een grote kofferbak wil.