In bijna alle markten is het de normaalste zaak van de wereld: prijstransparantie. De prijs die je ziet is de prijs die je betaalt. Logisch, zal je denken. Maar dat geldt nog niet voor de autowereld. Gelukkig komt daar nu verandering in!

Inclusief onvermijdbare kosten

Vanaf 1 november moeten autobedrijven in hun advertenties totaalprijzen tonen. Niet-te-vermijden kosten van het autobedrijf, zoals leges en verplichte garanties, moeten dus in de prijs verwerkt zijn. Er zijn bedrijven die hun auto’s standaard afleveren met bijvoorbeeld BOVAG-garantie. Deze onvermijdbare kosten moeten ze in de advertentieprijs benoemen. Extra pakketten die een autobedrijf aanbiedt worden niet in de advertentieprijs opgenomen. Deze kunnen bijgekocht worden. Consumenten zien zo direct voor welk bedrag ze de auto kunnen kopen én meenemen. Geen vervelende verrassingen meer achteraf, fijn!

Consument centraal

Transparantie voor consumenten wordt dus nog belangrijker. Bij AutoTrack wordt dit extra serieus genomen. Niet alleen toont ze een totaalprijs, maar ook hoe deze is opgebouwd. Een consument ziet in één oogopslag uit welke prijselementen de getoonde prijs bestaat. Dat is wel zo duidelijk.

rijklaarmaakkosten.png