

Hyundai Genesis
Een luxueuze sedan die in Europa vrijwel niet te vinden is
De Hyundai Genesis is een grote, luxe sedan die is gebouwd tussen 2008 en 2016. De Genesis was bedoeld voor de Amerikaanse en Aziatische markten en zijn zodoende zeer zeldzaam op de Europese wegen. Diens opvolger, de Genesis G80, kwam wel naar Europa, maar blijft een echte zeldzaamheid. De Genesis was desondanks wel degelijk een auto die behoorlijk voet aan de grond heeft gekregen in de markten waar hij wel te koop was. De auto behoort tot de ruimere middenklassers en is dan ook een bijzonder prettige reiswagen, met veel comfort en luxe.
Pluspunten
Minpunten

De Hyundai Genesis moest concurreren met de Duitsers
Wie denkt aan grote, luxe en zakelijke sedans, denkt al gauw aan auto’s als de BMW 5-serie, de Audi A6 en de Mercedes E-klasse. Dit zijn sedans die in de zakelijke markt een grote populariteit kennen, omdat ze wegens hun comfort niet alleen uitermate geschikt zijn voor het rijden van lange afstanden, maar ook nog eens een zeer zakelijk en degelijk voorkomen hebben. Toen Hyundai de Genesis presenteerde, was direct duidelijk dat het Zuid-Koreaanse merk graag met deze fabrikanten wilde concurreren. De Genesis werd uitgerust met stevige motoren; je kon kiezen uit verschillende varianten van een zescilinder, of meerdere uitvoeringen van een achtcilinder, en het interieur was afgewerkt met leer en hout. Dit alles maakte van de Hyundai Genesis een uitermate luxe sedan, die het goed deed op de zakelijke markt. Het feit dat het model nooit in Europa is verkocht, zorgt er echter voor dat ze hier vrijwel niet te vinden zijn.
Voer jouw postcode hieronder in en kijk welke auto's er bij jou in de buurt te koop staan.


De Hyundai Genesis Coupé was een sportieve versie
De Hyundai Genesis kwam in twee generaties; de eerste generatie werd gebouwd in de periode 2008-2014 en de tweede generatie van 2013 tot 2016. Daarna werd de naam ‘Genesis’ gebruikt voor een compleet eigen merk (net zoals Cupra dat deed bij Seat) en kwam de Genesis G80 op de markt. Hyundai bouwde ondertussen ook de Hyundai Genesis Coupé, een auto die erg leek op de Hyundai Coupé en bedoeld was voor de Aziatische markt. De keuze van Hyundai om de Genesis niet naar Europa te halen, had voor een deel te maken met het imago van het merk. Hyundai stond bekend als een merk dat redelijk simpele en niet al te beste auto’s in elkaar zette en verwachtte dan ook dat de Genesis een flop zou worden op het Europese vasteland. Dat de Genesis een uitstekende en luxe sedan was, werd in de overige delen van de wereld overigens wel degelijk gewaardeerd.

Een Genesis auto is vrijwel niet te krijgen
Wie op de tweedehandsmarkt zoekt naar een Hyundai Genesis auto, kan lang zoeken. Heel af en toe wordt er eens een geïmporteerde Genesis te koop aangeboden en gebeurt dit, dan moet je afhankelijk van het jaar rekenen op prijzen die liggen tussen de 12.500 en 30.000 euro. De duurste modellen zijn vrij nieuw en uitgevoerd met de krachtigste motoren, de goedkoopste modellen hebben al een heel leven achter zich en zijn over het algemeen wat minder sterk. Ook zal je af en toe eens een Hyundai Genesis Coupé treffen, voor rond de 15.000 euro. Deze prijzen zullen gaan dalen, omdat de Genesis niet dezelfde zeldzaamheid heeft als bijvoorbeeld een oude Ferrari. Dit zijn weliswaar schaarse en luxe auto’s, maar geen bijzonder exclusieve modellen. Desondanks; wie er eentje vindt, rijdt in een keurige, en voor Europese begrippen, unieke auto.
Huidig aanbod


Hyundai Genesis 3.8 V6 Aut. | Uniek | Nette staat | Luxe Leder | Slecht 106.000KM | Stoelverwarmd | Radio | Parkeersensoren |
