Mitsubishi L200

De Mitsubishi L200 is al decennia een onvervalst werkpaard. Het robuuste chassis, krachtige dieselmotoren en de uitzonderlijke betrouwbaarheid maken de pickup in afgelegen gebieden een bestseller. In Nederland komt de L200 minder tot zijn recht, maar voor bijvoorbeeld manegehouders, visboeren en boswachters is het nog altijd een sterke keuze. Een model met dubbele cabine biedt ook nog eens ruimte en comfort voor het hele gezin.

Bekijk 4 occasions

Belangrijkste plus- en minpunten

  • PluspuntIedere inzittende heeft meer dan voldoende bewegingsvrijheid.
  • PluspuntDe L200 is een robuust werkpaard
  • PluspuntMet deze auto kun je op ieder terrein uit de voeten
  • PluspuntDe Mitsubishi L200 is zeer betrouwbaar
  • PluspuntDe L200 is een zeer capabele trekauto
  • MinpuntAchteruitrijden zonder camera is een uitdaging.
  • MinpuntDe L200 is niet bijzonder verfijnd
  • MinpuntDe auto is niet zo veelzijdig als een grote SUV of bestelbus
  • MinpuntHet interieur bestaat grotendeels uit hard plastic.

De Mitsubishi L200 op een rij

  • Prestaties en rijgedrag: De L200 is een echt werkpaard. Dat merk je aan de krachtige dieselmotoren en het ruige onderstel. Sportief zal de auto nooit worden.
  • Verbruik: De L200 is gebouwd voor kracht. Zuinig zijn is van ondergeschikt belang. Ondanks de dieselmotoren laten zelfs de meest recente modellen cijfers van rond de 1 op 10 gemiddeld noteren.
  • Uitrusting en comfort: Mitsubishi heeft de L200 niet ingericht op luxe en ultiem comfort. Toch zit je in de truck gewoon goed en heb je in recente modellen beschikking over infotainmentsystemen Apple Carplay en Android Auto.
  • Betrouwbaarheid: De L200 is ontworpen voor afgelegen gebieden en moeilijk begaanbaar terrein. Betrouwbaarheid en robuustheid staan hierdoor erg hoog in het vaandel.
  • Kosten: De L200 is er al vanaf een paar duizend euro. Door het hoge gewicht, dieselmotoren en het hoge verbruik zijn de vaste lasten echter vrij hoog.
De Mitsubishi L200 is ontworpen om in de meest afgelegen gebieden op ruw terrein zoveel mogelijk mensen en goederen te vervoeren. Dat doet het model al decennia. In Nederland is het vooral een prettige metgezel op de bouwplaats, manege of in het bos.
Dylan
Automotive expert
Mitsubishi L200 (2005 - 2015)

Mitsubishi L200 (2005 - 2015)

In 2005 presenteerde Mitsubishi de vierde generatie van de L200. De pickup onderscheidde zich met een modern, vloeiend design. Daarmee deed het model afstand van de simpele vierkante vormen van zijn voorgangers. Onderhuids was het nog hetzelfde ouderwetse werkpaard.

De L200 was er als tweedeurs Single Cab of een vierdeurs Double Cab. Een 2,5-liter dieselmotor, vierwielaandrijving en een robuust chassis dragen bij aan een laadvermogen van maar liefst 985 kilo. Nieuwprijzen voor de vierde generatie Mitsubishi L200 lagen tussen de €16.999 en €56.799.

Mitsubishi L200 (2015 - heden)

Mitsubishi L200 (2015 - heden)

De meest recente generatie van de L200 dateert alweer uit 2015. Het model leek in grote lijnen op zijn voorganger. In 2020 volgde er een uitgebreide facelift. De versie met enkele cabine maakte plaats voor de Club Cab, een tweedeurs model met een achterbank.

Tot 2020 was de enige beschikbare motor een 2,4-liter diesel. Na de facelift werd een kleinere 2,2-liter gemonteerd. Vierwielaandrijving was op alle modellen standaard. Nieuwprijzen voor de vijfde generatie L200 liepen uiteen van €24.490 tot €78.030.

Ontdek jouw favoriete kleur

Kies de kleur die bij je past

In deze sectie worden de beschikbare voertuigkleuren weergegeven. Elke kleuroptie toont de kleurnaam, een visueel kleurenstaal en het aantal beschikbare voertuigen in die kleur. Klik op een optie om voertuigen in die specifieke kleur te bekijken.

Veel gestelde vragen

Dit artikel is geschreven door

Dylan Smit

Automotive expert

Als kind van een automonteur is de liefde voor auto’s met de paplepel ingegoten bij Dylan. Zo snel als dat het kon begon hij al met het aanleggen van een uitgebreide mentale database vol merken, modellen en motoriseringen. Die obsessie zette hij uiteindelijk om naar een carrière in de automotive media, waardoor hij aan kon schuiven als redacteur bij AutoTrack. Tussendoor sleutelt hij af en toe aan zijn dagelijkse vervoer: een klassieke Imperial Crown

Bronvermeldingen

Bij het samenstellen van deze pagina zijn de volgende bronnen geraadpleegd:

  • automobile-catalog.com
  • autoweek.nl
  • mitsubishi.nl
  • autoblog.nl

Dit artikel is gepubliceerd op

Dit artikel is voor het laatst aangepast op