Mitsubishi Pajero

De Mitsubishi Pajero is géén SUV, maar een echte terreinwagen. Het model is ontworpen om afgelegen gebieden en ruw terrein de baas te zijn. Daar zul je in Nederland niet veel mee te maken krijgen, maar het betekent wel dat de Pajero zeer betrouwbaar en ruig gebouwd is. Moet je veel verslepen of ga je vaak buiten de gebaande paden? Dan is de Pajero perfect voor jou.

Bekijk 20 occasions

Belangrijkste plus- en minpunten

  • PluspuntGeschikt voor bijzonder ruig terrein
  • PluspuntZeer betrouwbaar
  • PluspuntTrekauto bij uitstek
  • PluspuntVeel binnen- en bagageruimte
  • PluspuntStoere uitstraling
  • MinpuntNiet bijzonder comfortabel op verharde wegen
  • MinpuntLange versie is groot en relatief onhandig
  • MinpuntOudere modellen vaak karig uitgerust en aangekleed
  • MinpuntVrij dorstig, ook als diesel
  • MinpuntHoge vaste lasten

De Mitsubishi Pajero op een rij

  • Prestaties en rijgedrag: De Mitsubishi Pajero is een terreinwagen van de oude stempel. Grote, krachtige motoren en een zwaar maar sterk chassis zorgen ervoor dat je met de Pajero overal je mannetje kunt staan. Erg snel is de auto niet.
  • Verbruik: Vrijwel alle motoren voor de Pajero zijn overmaats: gebouwd om zo min mogelijk moeite te doen en lang mee te gaan. Aan het verbruik is daarbij eigenlijk niet gedacht. Zelfs de dieselmodellen komen niet snel boven de 1 op 10 gemiddeld.
  • Uitrusting en comfort: De Pajero is – vooral de oudere generaties – een echt gebruiksvoorwerp. Luxe stond daarbij niet erg hoog op de agenda. Latere modellen werden steeds beter uitgerust.
  • Betrouwbaarheid: Mitsubishi heeft de Pajero ontworpen met het oog op afgelegen gebieden waar je niet zomaar onderhoud uit kan (laten) voeren. De betrouwbaarheid is daarom top.
  • Kosten: De Pajero is vanwege zijn goede reputatie nog vrij prijzig. Ook zijn de vaste lasten door het hoge gewicht en verbruik niet mals. Daar staat tegenover dat je een topauto binnenhaalt die precies doet wat hij moet doen.
Met een Mitsubishi Pajero kom je overal en kun je vrijwel alles meenemen. Als je de vaste lasten kunt dragen heb je aan de ruige terreinwagen een trouwe en zeer capabele metgezel op elk denkbaar terrein.
Dylan
Automotive expert
Mitsubishi Pajero (2000 - 2006)

Mitsubishi Pajero (2000 - 2006)

De Pajero was vanaf 1986 leverbaar in Nederland. In 2000 was het tijd voor de derde generatie. De koets werd ronder en gestroomlijnder, waardoor de auto een modernere, meer verfijnde uitstraling kreeg. De Pajero was er als korte driedeurs en als lange vijfdeurs terreinwagen.

Onder de kap vond je een 3,5-liter benzinemotor of een 2,5- of 3,2-liter diesel. Vierwielaandrijving was op alle modellen standaard. Met een maximaal trekgewicht van 2.800 kilo kon de auto vrijwel alles meekrijgen. Nieuwprijzen voor de derde generatie van de Mitsubishi Pajero lagen tussen de €40.995 en €68.495.

Mitsubishi Pajero (2006 - 2018)

Mitsubishi Pajero (2006 - 2018)

De vierde en voor Nederland laatste generatie van de Pajero leek veel op zijn voorganger, maar was onderhuids flink verbeterd. Een nieuwe benzinemotor, versterkte ophanging en gewichtsbesparingen maakten de terreinwagen nog capabeler dan voorheen. Opnieuw was er de keuze uit een korte driedeurs of een lange vijfdeurs carrosserie met zeven zitplaatsen.

Vrijwel alle varianten van de Pajero werden aangedreven door een robuuste 3,2-liter dieselmotor. De enige uitzondering was er voor de ‘lange’ Pajero. Deze had de optie voor een 3,8-liter benzinemotor met 250 pk. Het maximale trekgewicht liep nog verder op tot 3.300 kilo. Nieuwprijzen voor de laatste in Nederland geleverde Mitsubishi Pajero lagen tussen de €

Ontdek jouw favoriete kleur

Kies de kleur die bij je past

In deze sectie worden de beschikbare voertuigkleuren weergegeven. Elke kleuroptie toont de kleurnaam, een visueel kleurenstaal en het aantal beschikbare voertuigen in die kleur. Klik op een optie om voertuigen in die specifieke kleur te bekijken.

Veel gestelde vragen

Dit artikel is geschreven door

Dylan Smit

Automotive expert

Als kind van een automonteur is de liefde voor auto’s met de paplepel ingegoten bij Dylan. Zo snel als dat het kon begon hij al met het aanleggen van een uitgebreide mentale database vol merken, modellen en motoriseringen. Die obsessie zette hij uiteindelijk om naar een carrière in de automotive media, waardoor hij aan kon schuiven als redacteur bij AutoTrack. Tussendoor sleutelt hij af en toe aan zijn dagelijkse vervoer: een klassieke Imperial Crown

Bronvermeldingen

Bij het samenstellen van deze pagina zijn de volgende bronnen geraadpleegd:

  • automobile-catalog.com
  • autoweek.nl
  • mitsubishi.nl
  • autoblog.nl

Dit artikel is gepubliceerd op

Dit artikel is voor het laatst aangepast op