
Daihatsu Cuore
Voor mobiliteit zonder poespas bestaat geen goedkopere auto dan de Daihatsu Cuore. Hij is ultracompact, onverslijtbaar en heeft nog redelijke rijeigenschappen ook. Voor korte afstanden kun je er prima in zitten met vier niet al te grote volwassenen.
Bekijk 59 occasions
Belangrijkste plus- en minpunten
- De Daihatsu Cuore is compact en wendbaar. Ideaal voor in de stad!
- De kleine motor creëert nog aardig wat tempo.
- Dit is een van de meest betrouwbare auto’s die je kunt kopen.
- De Daihatsu Cuore is gevoelig voor slecht wegdek en windstoten.
- Lange mensen kunnen beter een andere auto kiezen.
- Het interieur maakt geen weldadige indruk.
Daihatsu Cuore op een rij
- Prestaties en rijgedrag: De Daihatsu Cuore is klein en licht. De motor die erin zit is niet groot, maar wel krachtig genoeg om probleemloos in te voegen op de snelweg. Als je een vrachtwagen inhaalt is het wel noodzakelijk om het stuur stevig met twee handen vast te houden. Dit vanwege de zijwind. De hatchback stuitert een beetje bij onregelmatig wegdek en stuurt lekker precies. Daardoor kun je hier en daar als bestuurder de verleiding niet weerstaan om het gaspedaal diep in te trappen en het motortje lekker te laten brullen.
- Verbruik: Decennialang was de Daihatsu Cuore toonaangevend in het realiseren van een laag brandstofverbruik.
- Uitrusting en comfort: De kwaliteiten van de Daihatsu Cuore liggen niet op dit vlak. Het is een basale auto. Voor koplampsproeiers en lederen bekleding bestaan andere merken. De stoelen zijn met name geschikt voor inzittenden van gemiddelde lengte die niet uren onderweg willen zijn.
- Betrouwbaarheid: Deze auto is zo goed dat je er bijna niet mee naar de garage hoeft. Meer dan een beetje onderhoud heeft hij amper nodig. Tellerstanden kunnen bij occasions verrassend hoog zijn.
- Kosten: Je hebt geen ruim budget nodig om een Daihatsu Cuore te kopen. De bedragen die je kwijt bent voor wegenbelasting, brandstof en onderhoud zijn bijzonder overzichtelijk. Het is echt een uitdaging om een auto te vinden die goedkoper is in aanschaf en gebruik.
De Daihatsu Cuore is niet alleen een uitzonderlijk goede auto, maar ook eentje die persoonlijke mobiliteit bereikbaar maakt voor een grote groep mensen die daar niet te veel geld aan kwijt wil of kan zijn.
Automotive expert

Daihatsu Cuore (2003 tot 2006)
De Daihatsu Cuore bestaat sinds 1980. Op AutoTrack zie je vooral de zesde en zevende generatie. De zesde is gemaakt van 2003 tot 2006. Hij is 341 centimeter lang en 148 centimeter breed. De motor heeft een inhoud van 1.0 liter en is goed voor maximaal 58 paardenkrachten. Als je tijdens het rijden een beetje oplet kun je onder de juiste omstandigheden een gebruik van een op twintig realiseren. Je kunt kiezen voor drie of vijf deuren. Nieuwprijzen lagen destijds tussen € 7.500 en € 11.500.
Andere modellen van Daihatsu

Daihatsu Cuore (2007 tot 2013)
De zevende generatie van de Daihatsu Cuore komt uit 2007. Op het laatst - in 2013 - was hij alleen nog verkrijgbaar met vijf deuren. Hij is enkele centimeters langer dan zijn voorganger. Als je vanuit stilstand maximaal accelereert, zit je in elf seconden op honderd kilometer per uur. De achterbank kan omlaag, dus als het moet kun je er makkelijk een paar dozen in schuiven. Daarbij scoorde deze auto ook nog eens vier sterren in de crashtest. Dat is zeker niet slecht. De vanafprijs was € 8.000. Duurder dan € 17.000 kon het niet worden.
Zoek op je favoriete kleur
Kies de kleur die bij je past
In deze sectie worden de beschikbare voertuigkleuren weergegeven. Elke kleuroptie toont de kleurnaam, een visueel kleurenstaal en het aantal beschikbare voertuigen in die kleur. Klik op een optie om voertuigen in die specifieke kleur te bekijken.Veel gestelde vragen
Vergelijkbare modellen
Dit artikel is geschreven door

Harry Wibier
Automotive expert
Van oorsprong is Harry historicus met een specialisatie in media. Hij heeft een brede belangstelling en die is terug te zien in zijn CV. Zo maakte hij in het verleden radiodocumentaires voor de publieke omroep. Ook zat hij in de redactie van een tijdschrift over strips. Jarenlang was hij ICT- en organisatieadviseur. Sinds 2019 is hij actief als zelfstandig copywriter en beeldend kunstenaar. AutoTrack was zijn eerste klant. Mogelijk wordt het ook ooit zijn laatste, want Harry houdt van auto’s en hij krijgt er maar geen genoeg van om heldere en overzichtelijke stukjes te schrijven over sterke punten van specifieke modellen.
Bronvermeldingen
Bij het samenstellen van deze pagina zijn de volgende bronnen geraadpleegd:
- autoweek.nl
- wikipedia
- anwb.nl
- daihatsu.nl
Dit artikel is gepubliceerd op
Dit artikel is voor het laatst aangepast op













