MG EHS

Als je een prima gezinsauto voor een redelijke prijs zoekt, kun je niet heen om de MG EHS. Deze SUV is ruim en comfortabel en verbruikt bij juist gebruik niet veel brandstof.

Bekijk 82 occasions

Belangrijkste plus- en minpunten

  • PluspuntDe MG EHS is een veilige auto.
  • PluspuntHet interieur biedt voldoende ruimte voor vier volwassenen.
  • PluspuntDe uitrusting is compleet.
  • MinpuntHet touchscreen moet soms stevig ingedrukt worden.
  • MinpuntDe mogelijkheden voor rijmodi bij hybride rijden zijn beperkt.
  • MinpuntDe kachel verbruikt benzine.

MG EHS op een rij

  • Prestaties en rijgedrag: Als je het gaspedaal van de MG EHS indrukt, accelereer je binnen zeven seconden van 0 naar 100 kilometer per uur. De besturing werkt relatief zwaar en de wegligging is goed. Tijdens het rijden is het rustig in het interieur. Zelfs het geruis van banden en wind is heel beperkt. Het rijgedrag is eerder comfortabel dan sportief, met als gevolg dat de auto licht kan overhellen in snel genomen bochten. De meeste bestuurders hebben daar geen enkel probleem mee.
  • Verbruik: De MG EHS is een plug-inhybride. Op enkel de elektromotor heeft hij een actieradius van pakweg 50 kilometer. Daarna neemt de benzinemotor het over. Als je dagelijks korte afstanden rijdt en iedere avond de accu oplaadt, heb je daardoor niet veel brandstof nodig. Wellicht verwacht je daarbij dat je zelf ook invloed kunt uitoefenen op het verbruik door een rijmodus in te stellen. Dat is echter niet het geval. Als je de kachel aandoet, springt de motor aan. Verwarmen kan niet op de elektromotor. Als je in de winter zoveel mogelijk elektrisch wilt rijden, doe je er dus goed aan je warm aan te kleden.
  • Uitrusting en comfort: Het interieurontwerp van de MG EHS is niet bepaald een design statement. Overzichtelijk en ruim is het wel. Daarbij zit het solide in elkaar. Het materiaalgebruik is beter dan je mag verwachten in een auto van deze prijsklasse. De meeste functies laten zich via het scherm bedienen. Soms moet dat best stevig ingedrukt worden om tot het gewenste resultaat te komen. De bagageruimte is makkelijk toegankelijk; met een neergeklapte achterbank ontstaat een vlakke laadvloer en van een tildrempel is onder de vijfde deur geen sprake. Dat levert veel gemak op bij een bezoek aan het woonwarenhuis. Her en der in de auto bevinden zich handige opbergvakjes. De basisuitrusting is uitgebreider dan die van de concurrerende modellen.
  • Betrouwbaarheid: De nieuwste modellen van MG staan bekend als betrouwbaar. Vandaar dat de fabrikant zeven jaar of 150.000 kilometer garantie durft te geven.
  • Kosten: De MG EHS heeft een bijzonder scherpe prijs. Als je niet veel geld wilt betalen voor een plug-inhybride, doe je er goed aan een proefrit in deze SUV te maken.
De MG EHS is een van de modellen die het succes van dit Chinese merk verklaren. Het is namelijk een rijk aangeklede auto van goede kwaliteit die relatief weinig geld kost.
Harry
Automotive expert
MG EHS (2020 tot heden)

MG EHS (2020 tot heden)

Een MG EHS valt met zijn lengte van 457 centimeter in tussen twee andere SUV’s van hetzelfde merk: de kleinere MG ZS en de grotere MG HS. Voor zowel de carrosserievorm als de aandrijving geldt dat er geen keuze is. Je krijgt altijd een vijfdeurs SUV met een 1,5-liter plug-inhybride aandrijving die goed is voor maximaal 258 paardenkrachten. Het aantal uitvoeringen is beperkt tot twee. Voor de ene betaal je € 36.000 en voor de ander € 39.000.

In 2024 kreeg de MG EHS een update. De verschillen zijn zichtbaar in de koplampen, de grille, de achterbumper, de achterlichten en de lichtmetalen velgen. Daarbij werd hij leverbaar in een nieuwe kleur, namelijk Oxide Grey. Het infotainmentsysteem kreeg een update. Motorisch en prijstechnisch bleef alles bij het oude .

Ontdek jouw favoriete kleur

Kies de kleur die bij je past

In deze sectie worden de beschikbare voertuigkleuren weergegeven. Elke kleuroptie toont de kleurnaam, een visueel kleurenstaal en het aantal beschikbare voertuigen in die kleur. Klik op een optie om voertuigen in die specifieke kleur te bekijken.

Veel gestelde vragen

Dit artikel is geschreven door

Harry Wibier

Automotive expert

Van oorsprong is Harry historicus met een specialisatie in media. Hij heeft een brede belangstelling en die is terug te zien in zijn CV. Zo maakte hij in het verleden radiodocumentaires voor de publieke omroep. Ook zat hij in de redactie van een tijdschrift over strips. Jarenlang was hij ICT- en organisatieadviseur. Sinds 2019 is hij actief als zelfstandig copywriter en beeldend kunstenaar. AutoTrack was zijn eerste klant. Mogelijk wordt het ook ooit zijn laatste, want Harry houdt van auto’s en hij krijgt er maar geen genoeg van om heldere en overzichtelijke stukjes te schrijven over sterke punten van specifieke modellen.

Bronvermeldingen

Bij het samenstellen van deze pagina zijn de volgende bronnen geraadpleegd:

  • autoweek.nl
  • anwb.nl
  • euroncap.com

Dit artikel is gepubliceerd op

Dit artikel is voor het laatst aangepast op