MG 4

Een MG 4 is voor een elektrisch aangedreven hatchback met vijf deuren helemaal niet duur. Daarbij is de uitrusting compleet, het interieur ruim en de aankleding goed verzorgd. Ook op het rijgedrag valt niet aan te merken.

Bekijk 235 occasions

Belangrijkste plus- en minpunten

  • PluspuntEen MG 4 rijdt bijzonder prettig.
  • PluspuntOp de achterbank is voldoende ruimte voor drie volwassenen.
  • PluspuntDe prijs is uitzonderlijk scherp.
  • MinpuntDe rijstrookassistent kan hinderlijke stuurbewegingen veroorzaken.
  • MinpuntDe MG 4 heeft geen achterruitwisser.
  • MinpuntHet bandengeruis verbreekt de stilte in de auto.

MG 4 op een rij

  • Prestaties en rijgedrag: De batterijen van de MG4 bevinden zich aan de onderkant van de auto, met als gevolg dat hij een laag zwaartepunt heeft. Dat komt de wegligging ten goede. De vering en de demping weten goed raad met kuilen en hobbels en de besturing reageert alert. Zelfs de minst krachtige motor brengt de MG 4 vanuit stilstand binnen 8 seconden naar een snelheid van 100 kilometer per uur. De krachtigste heeft daar 4 tellen minder voor nodig. Valt er dan helemaal niets aan te merken op de rijeigenschappen van de MG 4? Nou… De banden maken hoorbaar geluid en de rijstrookassistent kan opdringerig zijn.
  • Verbruik: De MG 4 gaat efficiënt met de beschikbare elektriciteit om; het verbruik ligt op 16 tot 18,7 kilowattuur per 100 kilometer. De laadsnelheid is afhankelijk van de gekozen methode. Over het algemeen gaat het vrij rap.
  • Uitrusting en comfort: Het interieur ziet er netjes en verzorgd uit. De vormgeving is strak en overzichtelijk. Van een middentunnel is amper sprake en de middenconsole neemt naar achteren geen ruimte in. Daardoor kunnen drie volwassenen makkelijk plaatsnemen op de achterbank. Rond het hoofd en de knieën krijgen zij dan voldoende bewegingsvrijheid. De enige beperking is de breedte van de auto. Een armleuning ontbreekt achterin en er is maar één USB-poort. De deuren gaan ver genoeg open om vrij eenvoudig een maxi cosi te installeren. Onder de vijfde deur bevindt zich geen tildrempel en door de achterbank in twee delen naar beneden te klappen creëer je een vlakke laadvloer. Dit alles maakt de MG 4 bijzonder geschikt om grote dozen, koffers of andere spullen te transporteren.
  • Betrouwbaarheid: Motorisch gaat er zelden iets mis met de MG 4. Storingen komen echter wel voor, met name aan de elektronica, de sloten en de aankleding. Laten we het kinderziektes noemen. MG lost veel op zonder kosten in rekening te brengen, aangezien de garantietermijn 7 jaar is.
  • Kosten: Een MG 4 is bijzonder scherp geprijsd, zonder dat de auto op enig vlak de indruk wekt dat het inferieure kwaliteit betreft. Als je op voordeel uit bent, is dit de auto die je moet hebben.
De MG 4 is een indrukwekkende auto. Op alle aspecten - inclusief de prijs - scoort hij goed. Als je erop wilt mopperen, kan dat alleen op details die in toekomst waarschijnlijk snel verbeterd zullen worden.
Harry
Automotive expert
MG 4 (2022 tot heden)

MG 4 (2022 tot heden)

De eerste MG 4 komt uit 2022. Het is een hatchback met een lengte van 429 centimeter, een breedte van 183 centimeter en een hoogte van precies anderhalve meter. Dat maakt hem dik anderhalve decimeter langer dan een MG 3 en drie decimeter korter dan een MG 5. Iedere MG 4 is een hatchback met vijf deuren; er bestaan geen varianten met een alternatieve carrosserievorm.

Het is mogelijk om te kiezen voor extra grote batterijen of een extra sterke elektromotor. Daardoor is de actieradius volgens de fabrikant 350, 435 of 520 kilometer. Het maximale vermogen ligt tussen 170 en 435 paardenkrachten. In het laatste geval betaal je voor een nieuw exemplaar € 41.000. Het instapmodel kost € 31.000.

Ontdek jouw favoriete kleur

Kies de kleur die bij je past

In deze sectie worden de beschikbare voertuigkleuren weergegeven. Elke kleuroptie toont de kleurnaam, een visueel kleurenstaal en het aantal beschikbare voertuigen in die kleur. Klik op een optie om voertuigen in die specifieke kleur te bekijken.

Veel gestelde vragen

Dit artikel is geschreven door

Harry Wibier

Automotive expert

Van oorsprong is Harry historicus met een specialisatie in media. Hij heeft een brede belangstelling en die is terug te zien in zijn CV. Zo maakte hij in het verleden radiodocumentaires voor de publieke omroep. Ook zat hij in de redactie van een tijdschrift over strips. Jarenlang was hij ICT- en organisatieadviseur. Sinds 2019 is hij actief als zelfstandig copywriter en beeldend kunstenaar. AutoTrack was zijn eerste klant. Mogelijk wordt het ook ooit zijn laatste, want Harry houdt van auto’s en hij krijgt er maar geen genoeg van om heldere en overzichtelijke stukjes te schrijven over sterke punten van specifieke modellen.

Bronvermeldingen

Bij het samenstellen van deze pagina zijn de volgende bronnen geraadpleegd:

  • autoweek.nl
  • anwb.nl
  • carwow.co.uk
  • whatcar.com
  • electrifying.com
  • euroncap.com

Dit artikel is gepubliceerd op

Dit artikel is voor het laatst aangepast op