
Renault Mégane E-TECH
De Renault Mégane E-TECH is de jongste generatie van de Renault Mégane, die sinds 2022 is gebouwd. De toevoeging E-TECH slaat op de elektrische aandrijving die deze Mégane heeft gekregen, in plaats van de benzine- en dieselmotoren die sinds de jaren ‘90 voor aandrijving zorgden.
Bekijk 324 occasions
Belangrijkste plus- en minpunten
- De Renault Mégane E-TECH heeft een uitstekende bouwkwaliteit, met een behoorlijk volledige uitrusting.
- De elektrische aandrijving rijdt soepel en komt in verschillende uitvoeringen, variërend in vermogen en actieradius.
- De Renault Mégane E-TECH is zeer goed bij de tijd op het technische front.
- De prijzen van deze nieuwere Mégane liggen aanzienlijk hoger dan de prijzen van oudere modellen.
- Het ontbreken van een stationwagen zal voor veel kopers een bittere pil zijn.
- Menig concurrent biedt aanzienlijk meer ruimte in het interieur. Op de achterbank is het voor volwassenen behoorlijk krap.
De Renault Mégane E-TECH op een rij
- Prestaties en rijgedrag: De Renault Mégane E-TECH stuurt prima. Het feit dat hij wat hoger op zijn wielen staat is amper te merken in het bochtenwerk en dat is een compliment.
- Verbruik: De actieradius van de Renault Mégane E-TECH is prima, passend in zijn segment. De auto haalt het natuurlijk niet bij de actieradius van benzine- of dieselmodellen, maar het is allemaal zeer respectabel.
- Uitrusting en comfort: Renault heeft deze Mégane volgestopt met de meest recente technische vondsten. Er is veel aandacht voor de veiligheid, met actieve systemen die met je meedenken, en ook de luxe is niet uit het oog verloren.
- Betrouwbaarheid: Het valt nog te bezien hoe goed de techniek van de Renault Mégane E-TECH bestand is tegen de tand des tijds, maar in de regel houden dit soort auto’s zich erg goed, mede dankzij een gebrek aan bewegende onderdelen.
- Kosten: De Renault Mégane E-TECH is een aanzienlijk prijziger auto dan zijn door benzine en diesel aangedreven voorgangers. Dat zit hem in de techniek die de auto met zich meezeult en is niet anders dan bij de concurrentie. Het plaatst de Mégane E-TECH echter wel in een prijscategorie die voor vroegere kopers nu een tandje te hoog zal zijn.
Renault moest even op gang komen met zijn EV’s, maar de Renault Mégane E-TECH laat zien dat die achterstand helemaal is ingelopen. Echt onderscheidend is hij niet, maar dat doet niets af aan de kwaliteit.
Automotive expert

Renault Mégane E-TECH (2022-heden)
De Renault Mégane werd al sinds de jaren ‘90 van de vorige eeuw gebouwd en gold als een publiekslieveling op de Europese markt. Met meerdere carrosserievarianten (een hatchback, een coupé, een cabriolet, een stationwagen en zelfs een sedan) zat er voor bijna elke koper wel een geschikt model tussen. Sinds 2022 is de naam veranderd naar Renault Mégane E-TECH en blijft één carrosserievariant over. De hatchback, die wat hoger op zijn wielen staat en zodoende dicht tegen de SUV-vorm aanschurkt, is nu de enige smaak. En met de elektrische aandrijving is de Mégane volledig bij de tijd.
De Renault Mégane E-TECH zit boordevol technische vondsten, met een lange reeks veiligheidssystemen en de gebruikelijke opties voor connectiviteit met je telefoon en alles wat daar verder nog bij komt kijken. De modellen variëren in vermogen van 130 tot 220 pk en in tegenstelling tot veel andere EV’s, worden bij deze Renault de voorwielen aangedreven. Wie vreest voor tegenvallend weggedrag kan worden gerustgesteld; de Mégane E-TECH stuurt lekker soepel en komt net zo goed tot zijn recht op de snelweg als op bochtige wegen achteraf. Nieuwprijzen variëren van €35.300 tot €43.800.
Andere modellen van Renault
Ontdek jouw favoriete kleur
Kies de kleur die bij je past
In deze sectie worden de beschikbare voertuigkleuren weergegeven. Elke kleuroptie toont de kleurnaam, een visueel kleurenstaal en het aantal beschikbare voertuigen in die kleur. Klik op een optie om voertuigen in die specifieke kleur te bekijken.Veel gestelde vragen
Vergelijkbare modellen
Dit artikel is geschreven door

Ivo Pakvis
Automotive expert
Als jochie van vier jaar oud zat Ivo al bij zijn opa op de fiets, terwijl hij alle automerken en -modellen wist op te noemen. Inmiddels is die liefde onderdeel van zijn dagelijkse werkzaamheden en heeft Ivo een behoorlijke portfolio opgebouwd als het gaat om automotive artikelen. Of het nou om reviews gaat, of heldere teksten die meer vertellen over de geschiedenis van een bepaalde auto, je kunt Ivo er midden in de nacht voor wakker maken. Het is zijn doel om lezers te helpen met het vinden van bomen in het enorme autobos.
Bronvermeldingen
Bij het samenstellen van deze pagina zijn de volgende bronnen geraadpleegd:
- www.autoweek.nl
- www.renault.nl
Dit artikel is gepubliceerd op
Dit artikel is voor het laatst aangepast op

































