














Renault Trafic 2.0 dCi 115 PK / L2H1 / DUBBEL CABINE / TREKHAAK / 2x SCHUIFDEUR / AIRCO / CRUISE / NAVI / DUBBELE CABINE
2013147.835 km
De Renault Trafic is een middelgrote bestelwagen met comfortabel rijgedrag. Geschikt voor zowel bouwvakkers en installateurs als pakketbezorgers. Je profiteert van efficiënte laadruimte. De auto kreeg medio 2019 een aantal verbeteringen. Wil je een nieuwe of een tweedehands Renault TRAFIC kopen? Hieronder lees je waar je op moet letten.
De eerste Renault Trafic verscheen in 1980. Sindsdien kreeg de bestelwagen regelmatig een opfrisser. De motoren werden steeds beter en zuiniger. In 1989 onderging deze auto een facelift, met rondere vormen en keuze uit diverse nieuwe motoren. In 1995 was er weer een facelift. Vanaf 2002 kwam er een compleet nieuwe generatie die voortkwam uit een samenwerking met Opel, de versie van de Duitse fabrikant heet Vivaro.
In 2014 introduceerde Renault de derde generatie, als resultaat van een samenwerking met Opel en Nissan. Van dit model kwamen diverse versies op de markt: van een 3-zitter met heel veel laadruimte tot een 9-zitter voor personenvervoer. Deze bestelwagen werd ook verkocht als Opel Vivaro (tot 2018) en Nissan Primastar.
De Trafic kreeg ik 2019 kreeg een aantal verbeteringen. Zoals de vernieuwde grille met chroom-elementen en led-dagrijverlichting. Een vernieuwd dashboard met multimediasysteem dat nu ook Android Auto ondersteunt. Noviteiten zijn een slimme achteruitkijkspiegel met beeldscherm en een nieuw rijhulpsysteem. De cabine is voortaan apart te ontgrendelen van de laadruimte. De 1.6 dieselmotor wordt vervangen door de zuinigere 2.0-motor, met vermogens van 120 tot 170 pk.
Wil je een Renault Trafic kopen? Bekijk dan goed de specificaties van de verschillende modellen. De bestelwagen is leverbaar in twee lange- en hoogtematen. Afhankelijk daarvan heb je een laadvolume van 3,2 tot 8,6 m³. Dankzij de doorlaadluik in het volledige tussenschot heb je de langste laadlengte op de markt: 3,75 m (L1) of 4,15 (L2). Er zijn diverse carrosserievarianten. De stoel zit lekker, ook bij langere ritten. Moet je veel in- en uitstappen, dan is het veel geklim. Handig: bij sommige versies kun je de achterkant van de middelste leuning van de bank gebruiken als schrijftafel met klembord én als houder voor een tablet. De nieuwste Trafic 2019 heeft R-Link: een geïntegreerd tablet op het dashboard met functionaliteiten als navigatie, radio, telefonie, apps en actuele informatie over de wagen. De achterdeuren kunnen tot 270 graden open, fijn bij het inladen.
De nieuwe Renault Trafic behaalde slechts 3 sterren bij de EURO NCAP crashtest. Dat komt omdat de wagen enkele standaard veiligheidsvoorzieningen mist. Zo heeft de bestelwagen standaard maar één airbag. Tegen meerprijs zijn dat er drie. Ook een Autonomous Emergency Brake (AEB) ontbreekt. Concurrerende merken en modellen beginnen daar al wel mee.