Nissan Qashqai+2

De Nissan Qashqai+2 is een zevenzits SUV en een vergrote versie van de gewone Nissan Qashqai. Het model is in deze configuratie gebouwd tussen 2008 en 2014 en had dezelfde basis als de Qashqai, maar onderscheidde zich met zijn zeven zitplaatsen.

Bekijk 31 occasions

Belangrijkste plus- en minpunten

  • PluspuntAl het goede van de gewone Qashqai, maar dan met zeven zitplaatsen. Wie grotere gezinnen moet vervoeren heeft aan de Nissan Qashqai+2 een prima auto.
  • PluspuntTechnisch is de Nissan Qashqai+2 uitstekend onderlegd, met betrouwbare motoren en een keurig onderstel.
  • PluspuntVoor een zevenzitter is de gemiddelde Qashqai+2 voorzien van een aantrekkelijk prijskaartje.
  • MinpuntDe Nissan Qashqai+2 is niet al te spannend. Zowel het ontwerp als de prestaties zijn weinig opvallend.
  • MinpuntDe kofferbak is beperkt als de derde rij stoelen overeind staat. Leg je die stoelen plat, dan heb je wel degelijk flink wat ruimte achterin.
  • MinpuntDe Qashqai+2 is kortstondig gebouwd en al een tijdje uit productie. Dat betekent dat het model behoorlijk gedateerd kan aanvoelen.

De Nissan Qashqai+2 op een rij

  • Prestaties en rijgedrag: De Nissan Qashqai+2 rijdt prima, maar blijft een zevenzits SUV. Dat betekent dat hij zich goed houdt op de snelweg, maar dat het bochtenwerk niet heel indrukwekkend is.
  • Verbruik: Naar huidige standaarden is het verbruik van de Nissan Qashqai+2 niet om over naar huis te schrijven. De motoren moeten redelijk wat gewicht voortslepen en dat vertaalt zich in gezonde dorst.
  • Uitrusting en comfort: Als je wegblijft van de instapmodellen, is de uitrusting van de Nissan Qashqai+2 netjes op orde. Onthoud wel dat het een auto is die sinds 2014 niet meer gemaakt wordt en dat dat gevolgen heeft voor hoe nieuw alles aanvoelt.
  • Betrouwbaarheid: De Nissan Qashqai+2 is in de regel een betrouwbare auto, zonder grote problemen. Natuurlijk kan slijtage een rol spelen in de algehele staat van de Qashqai+2, maar bij goed onderhoud is er weinig reden tot zorg.
  • Kosten: De aanschafprijs van de Nissan Qashqai+2 is bijzonder schappelijk voor een zevenzitter. Je kunt deze auto treffen voor zeer interessante prijzen, ook als ze tot de best uitgevoerde van hun segment behoren.
De Nissan Qashqai+2 is een betaalbare zevenzitter, zonder pretenties. De uitrusting van de Qashqai zou later vele malen interessanter worden, maar toen was de Qashqai+2 er al niet meer bij. Desondanks: een fijne gezinswagen.
Ivo
Automotive expert
Nissan Qashqai+2 (2008-2014)

Nissan Qashqai+2 (2008-2014)

In 2008 kreeg de Nissan Qashqai een iets grotere broer, in de vorm van de Nissan Qashqai+2. Deze uitvoering is wat groter, wat dikker dan de gewone Qashqai, maar beschikt in feite over dezelfde basis. Het grote verschil is natuurlijk de derde stoelenrij, die het maximaal aantal passagiers vergroot van vijf naar zeven. De derde stoelenrij kan ook platgelegd worden, zodat je de kofferbakruimte wat groter maakt. Dat is altijd een issue bij zevenzitters; de bagageruimte lijdt in veel gevallen wel onder de extra rij stoelen. De Qashqai+2 kreeg in 2010 een facelift.

Bij die facelift ging zowel het in- als exterieur op de schop en kreeg de Qashqai+2 een moderner voorkomen. Ook bracht Nissan een nieuw instrumentenpaneel en ging de algehele kwaliteit van de auto erop vooruit. Dat hield onder andere in dat de geluidsisolatie beter werd. De Nissan Qashqai+2 werd geleverd met benzinemotoren van 1,6- tot 2,0-liter en 1,5- tot 2,0-liter dieselmotoren. Deze leverden allemaal genoeg vermogen om netjes mee te komen in het verkeer. De krachtiger uitvoeringen zijn echter wel meer op hun gemak op de snelweg. Nieuwprijzen varieerden van €25.478 tot €49.200.

Ontdek jouw favoriete kleur

Kies de kleur die bij je past

In deze sectie worden de beschikbare voertuigkleuren weergegeven. Elke kleuroptie toont de kleurnaam, een visueel kleurenstaal en het aantal beschikbare voertuigen in die kleur. Klik op een optie om voertuigen in die specifieke kleur te bekijken.

Veel gestelde vragen

Dit artikel is geschreven door

Ivo Pakvis

Automotive expert

Als jochie van vier jaar oud zat Ivo al bij zijn opa op de fiets, terwijl hij alle automerken en -modellen wist op te noemen. Inmiddels is die liefde onderdeel van zijn dagelijkse werkzaamheden en heeft Ivo een behoorlijke portfolio opgebouwd als het gaat om automotive artikelen. Of het nou om reviews gaat, of heldere teksten die meer vertellen over de geschiedenis van een bepaalde auto, je kunt Ivo er midden in de nacht voor wakker maken. Het is zijn doel om lezers te helpen met het vinden van bomen in het enorme autobos.

Bronvermeldingen

Bij het samenstellen van deze pagina zijn de volgende bronnen geraadpleegd:

  • www.autoweek.nl

Dit artikel is gepubliceerd op

Dit artikel is voor het laatst aangepast op