Nieuws

Consumenten hebben AutoTrack gekozen als beste website in de zoektocht naar een tweedehands auto. Dat blijkt uit onderzoek van het onafhankelijke onderzoeksbureau WUA. Aan het onderzoek naar de online oriëntatie op een tweedehands auto namen 200 consumenten deel.

Hoogste score op vindbaarheid De deelnemende consumenten beoordeelden in totaal elf websites die bij de online oriëntatie op een tweedehands auto kunnen worden gebruikt. De beoordelingen hebben geresulteerd in één overall score, de Web Performance Score. AutoTrack komt als nummer 1 uit de test, met een Web Performance Score van 73. Zij scoort van alle websites het hoogst op vindbaarheid (66%) en wordt door 18% aangewezen als voorkeurswebsite.

Sander van Veen, Marketing Manager van AutoTrack: “Wij zijn uiteraard bijzonder trots op deze uitkomst. Uiteindelijk gaat het erom dat de consument ons weet te vinden én, eenmaal op de site, ook vindt wat hij of zij verwacht. Dit is een mooie opsteker voor ons. Toch betekent het niet dat wij nu achterover gaan leunen. Wij zullen altijd blijven zoeken naar nieuwe manieren om de customer experience te optimaliseren.

Digitale klantreis Het doel van onderzoeksbureau WUA met dit het onderzoek is om de digitale klantreis in kaart te brengen van potentiële klanten die zich online oriënteren op een tweedehands auto. Voor welke aanbieder kiest men en vooral waarom? De 200 consumenten die hebben deelgenomen aan het onderzoek hebben vier of vijf verschillende websites beoordeeld op diverse punten.

Over AutoTrack AutoTrack is al ruim 17 jaar de meest betrouwbare portal voor nieuwe en tweedehands auto’s op de Nederlandse markt door consumenten onafhankelijke informatie over het omvangrijke auto-aanbod te bieden. Om kwaliteit te waarborgen, wordt daarvoor nauw samengewerkt met betrouwbare merken als ANWB, BOVAG en CARFAX. AutoTrack heeft voor het voertuighistorierapport een exclusieve licentie voor de Nederlands markt.