Ferrari 458

De Ferrari 458 is een toonaangevende supersportwagen. Bij zijn debuut werd de auto meteen de maatstaf voor alle andere merken binnen het segment. Een krijsende V8-motor, vlijmscherp onderstel en een interieur mede ontwikkeld door niemand minder dan Michael Schumacher maakt de 458 een zeer potente machine, zowel op het circuit als op de openbare weg.

Bekijk 5 occasions

Belangrijkste plus- en minpunten

  • PluspuntZinderende prestaties
  • PluspuntHeerlijk klinkende, natuurlijk ademende V8-motor
  • PluspuntTijdloos design
  • PluspuntSupersnel schakelende automaat met dubbele koppeling
  • PluspuntEen moderne klassieker
  • MinpuntGeen handbak leverbaar
  • MinpuntOnderhoudskosten zijn relatief duur
  • MinpuntVroege modellen hebben serieuze kinderziektes
  • MinpuntOngewone bediening vraagt gewenning
  • MinpuntElektronisch niet bepaald storingsvrij

De Ferrari 458 op een rij

  • Prestaties en rijgedrag: De 458 zette met zijn 570 pk sterke 4,5-liter V8 bij zijn debuut de standaard voor supercars. Het vlijmscherpe onderstel kon door de concurrentie niet geëvenaard worden. Voor nog betere prestaties is er de opgepepte en gestripte 458 Speciale.
  • Verbruik: Het verbruik van een Ferrari is absolute bijzaak, maar voor de vorm geven we toch even de cijfers. Ferrari geeft voor alle versies een gemiddeld verbruik van 1 op 8,5 op.
  • Uitrusting en comfort: Met de 458 nam Ferrari afstand van de traditionele interieurs van zijn voorgangers. Voortaan waren vrijwel alle functies op het stuur te vinden, inclusief knoppen voor zaken als de richtingaanwijzers en ruitenwissers. De opvallende layout vraagt de nodige gewenning.
  • Betrouwbaarheid: De Ferrari 458 is naar de maatstaven van het merk een betrouwbare auto. Bij zeer vroege modellen werden serieuze kinderziektes geconstateerd die tot motorfalen en zelfs brand konden leiden, maar deze werden al snel opgelost. Een belangrijk aandachtspunt is de elektronica.
  • Kosten: Ook pakweg 10 jaar na dato is de 458 nog altijd geen goedkope auto. Als het laatste model zonder turbo’s is het in de ogen van liefhebbers een hoogtepunt in de modellijn geworden. Prijzen beginnen net onder de 2 ton voor een regulier model. Een Speciale kan zomaar een half miljoen opleveren. Uiteraard zijn de vaste lasten voor een 458 vrij hoog.
De Ferrari 458 is precies zo goed en snel als het uiterlijk doet vermoeden. Met de laatste krijsende achtcilinder van Ferrari is het een mijlpaal in de geschiedenis van het roemruchte merk. Ondanks de hoge prijzen is de 458 het altijd waard.
Dylan
Automotive expert
Ferrari 458 (2010 - 2015)

Ferrari 458 (2010 - 2015)

Na de door sommigen lauw ontvangen F430 nam Ferrari in 2010 revanche met de 458. Het model betekende de piek voor de fameuze natuurlijk ademende V8. Met 4,5-liter inhoud en minimaal 570 pk was de motor een prijswinnend juweeltje. Net als zijn voorganger was de 458 er als coupe en open Spider. In 2014 werd het aanbod aangevuld met de lichtere, scherpere en 610 pk sterke Speciale-modellen, zowel als coupe als cabriolet (Speciale A).

Met zijn elegante, maar ook aerodynamisch efficiënte design, krijsende motor en indrukwekkende rijeigenschappen had de 458 een tijdlang de status als koning van de supercars. Alleen de McLaren MP4-12C kwam echt in de buurt. Inmiddels wordt de auto gezien als een moderne klassieker, waardoor de waarde onverminderd hoog is.

Zoek op je favoriete kleur

Kies de kleur die bij je past

In deze sectie worden de beschikbare voertuigkleuren weergegeven. Elke kleuroptie toont de kleurnaam, een visueel kleurenstaal en het aantal beschikbare voertuigen in die kleur. Klik op een optie om voertuigen in die specifieke kleur te bekijken.

Veel gestelde vragen

Dit artikel is geschreven door

Dylan Smit

Automotive expert

Als kind van een automonteur is de liefde voor auto’s met de paplepel ingegoten bij Dylan. Zo snel als dat het kon begon hij al met het aanleggen van een uitgebreide mentale database vol merken, modellen en motoriseringen. Die obsessie zette hij uiteindelijk om naar een carrière in de automotive media, waardoor hij aan kon schuiven als redacteur bij AutoTrack. Tussendoor sleutelt hij af en toe aan zijn dagelijkse vervoer: een klassieke Imperial Crown

Bronvermeldingen

Bij het samenstellen van deze pagina zijn de volgende bronnen geraadpleegd:

  • automobile-catalog.com
  • autoweek.nl
  • ferrari.com
  • autoblog.nl

Dit artikel is gepubliceerd op

Dit artikel is voor het laatst aangepast op