Chevrolet Kalos

De Chevrolet Kalos is een betrouwbare compacte auto met drie, vier of vijf deuren. Een hoogvlieger is het allerminst, maar 99 van de 100 keer heb je die ook helemaal niet nodig. Praktisch vervoer voor weinig geld is meestal beter.

Bekijk 11 occasions

Belangrijkste plus- en minpunten

  • PluspuntDe Chevrolet Kalos is degelijk gebouwd en kan lang mee.
  • PluspuntHet interieur biedt voldoende ruimte voor vier volwassenen.
  • PluspuntDe kosten zijn bijzonder overzichtelijk.
  • MinpuntHet design van de Chevrolet Kalos doet anoniem aan.
  • MinpuntHet interieur is grijs en bevat veel hard plastic.
  • MinpuntDe kleine kofferbak met tildrempel is minder praktisch.

Chevrolet Kalos op een rij

  • Prestaties en rijgedrag: In een Chevrolet Kalos moet je geen haast hebben. Vanuit stilstand optrekken naar 100 kilometer per uur duurt afhankelijk van de aandrijving 12 tot 14 seconden. Bulten en kuilen in het wegdek kunnen hard doorkomen en de besturing voelt vaag. Desalniettemin voldoet het in functioneel opzicht allemaal.
  • Verbruik: De Chevrolet Kalos is een compacte lichte auto en dat heeft een gunstig effect op het verbruik. Reken op 1 liter brandstof per 14 à 15 kilometer.
  • Uitrusting en comfort: De Chevrolet Kalos is gemaakt voor mensen die niet te veel geld willen besteden. Als gevolg zijn de uitrusting en het comfort op een acceptabel niveau, mits inzittenden niet al te hoge eisen stellen.
  • Betrouwbaarheid: De techniek van een Chevrolet Kalos laat je zelden of nooit in de steek. Als er sprake is van een storing, is die vaak eenvoudig verholpen. Controleer desondanks altijd de onderhoudshistorie op volledigheid.
  • Kosten: Voor aanschaf, reparaties, onderhoud, verzekeringen, wegenbelasting en brandstof ben je relatief weinig geld kwijt.
Zolang je geen mooiere, duurdere, grotere of snellere auto dan je buren wilt, kan je zomaar helemaal gelukkig zijn met de Chevrolet Kalos. Hij is ideaal voor tochtjes naar het zwembad, oma en de binnenstad.
Harry
Automotive expert
Chevrolet Kalos (2005 tot 2008)

Chevrolet Kalos (2005 tot 2008)

Van oorsprong is de Chevrolet Kalos de Daewoo Kalos. In hoofdlijnen is alleen het merkje anders. Een ander verschil is dat de Chevrolet niet alleen als sedan en vijfdeurs hatchback verkrijgbaar is, maar ook als driedeurs hatchback. Daarbij zijn de stoelen iets steviger. De aandrijving is altijd een benzinemotor met een inhoud van 1,2- of 1,4-liter die al naargelang de afstelling goed is voor 71, 83 of 94 paardenkrachten. Nieuwprijzen lagen tussen €10.000 voor een kale hatchback tot € 7.000 voor een aangeklede sedan.

De laadruimte van de Chevrolet Kalos hatchback is met een inhoud van 175 liter niet groot. Daarbij heeft hij een relatief hoge tildrempel. Als je achterbank naar beneden klapt, ontstaat er geen vlakke laadvloer. Dit kan voor problemen zorgen als je dozen naar binnen wilt schuiven bij het woonwarenhuis. Wil je daarom een praktische stationwagen? Vergeet dan vooral niet naar de Chevrolet Cruze te kijken.

Updates in 2006 en 2008

Updates in 2006 en 2008

Als sedan verdween de Chevrolet Kalos al in 2006. Hij maakte zijn rentree nog datzelfde jaar als Chevrolet Aveo. De beide hatchbacks (met drie en vijf deuren) ondergingen twee jaar later hetzelfde lot. De belangrijkste redenen om de voorkeur aan deze opvolger te

Ontdek jouw favoriete kleur

Kies de kleur die bij je past

In deze sectie worden de beschikbare voertuigkleuren weergegeven. Elke kleuroptie toont de kleurnaam, een visueel kleurenstaal en het aantal beschikbare voertuigen in die kleur. Klik op een optie om voertuigen in die specifieke kleur te bekijken.

Veel gestelde vragen

Dit artikel is geschreven door

Harry Wibier

Automotive expert

Van oorsprong is Harry historicus met een specialisatie in media. Hij heeft een brede belangstelling en die is terug te zien in zijn CV. Zo maakte hij in het verleden radiodocumentaires voor de publieke omroep. Ook zat hij in de redactie van een tijdschrift over strips. Jarenlang was hij ICT- en organisatieadviseur. Sinds 2019 is hij actief als zelfstandig copywriter en beeldend kunstenaar. AutoTrack was zijn eerste klant. Mogelijk wordt het ook ooit zijn laatste, want Harry houdt van auto’s en hij krijgt er maar geen genoeg van om heldere en overzichtelijke stukjes te schrijven over sterke punten van specifieke modellen.

Bronvermeldingen

Bij het samenstellen van deze pagina zijn de volgende bronnen geraadpleegd:

  • autoweek.nl
  • anwb.nl

Dit artikel is gepubliceerd op

Dit artikel is voor het laatst aangepast op