
Opel Rocks-e
Als je een brommerrijbewijs hebt, mag je rijden in de Opel Rocks-e. Het is een kleine elektrisch aangedreven tweezitter met een maximumsnelheid van 45 kilometer per uur. Voor een appel en een ei is hij van jou.
Bekijk 30 occasions
Belangrijkste plus- en minpunten
- De Opel Rocks-e is compact en wendbaar.
- Je kunt hem opladen aan een gewoon stopcontact.
- Een rijbewijs B is niet nodig om achter het stuur te stappen.
- De Opel Rocks-e heeft slechts twee zitplaatsen.
- Je kunt er niet de snelweg mee op.
- Het comfort is minimaal.
Opel Rocks-e op een rij
- Prestaties en rijgedrag: De Opel Rocks-e is geen volwaardige auto. In feite is het een overdekte elektrische scooter met twee zitplaatsen, in de volksmond bekend als een brommobiel. Dat merk je onder andere aan de vering en de demping; verkeersdrempels en kuilen komen onbarmhartig hard door. De topsnelheid bereik je al binnen de bebouwde kom. De draaicirkel is echter net iets meer dan zeven meter en de elektromotor komt snel op topsnelheid. Dat alles maakt dat deze auto met name in stedelijke omgevingen en op kleine binnenwegen tot zijn recht komt.
- Verbruik: Als de batterij van de Opel Rocks-e leeg is, kun je hem thuis aan een gewoon stopcontact weer opladen. Eventueel gebruik je de adapter om hem aan een laadpaal te leggen. Met vier uurtjes zit de Rocks-e dan weer op zijn maximale bereik van 75 kilometer.
- Uitrusting en comfort: De plastic stoeltjes hebben kussentjes. Volwassenen hebben voldoende bewegingsvrijheid rond hoofd en knieën, tenzij er te hard over een verkeersdrempel wordt gereden. In dat geval kunnen lange inzittenden namelijk met hun hoofd het dak raken. Verwacht geen infotainmentsysteem of routenavigatie. In plaats daarvan kun je je smartphone gebruiken. De bagageruimte is zeer beperkt. Het komt erop neer dat de boodschappentas voor de passagier moet staan. Als je in het interieur om je heen kijkt zie je vooral leuk vormgegeven plastic.
- Betrouwbaarheid: De Opel Rocks-e is een eenvoudige machine. Er kan weinig kapot aan gaan.
- Kosten: Een van de sterkste punten van de Opel Rocks-e is de prijs. Je hoeft niet veel geld neer te leggen om hem in je bezit te krijgen. Van wegenbelasting is geen sprake en de kosten voor reparatie en onderhoud stellen eveneens weinig voor.
Op korte afstanden kan de Opel Rocks-e onder bepaalde omstandigheden een ideale oplossing bieden. Daarbij is het een bijzonder hippe verschijning. Je kunt je dus afvragen: waarom niet?
Automotive expert

Opel Rocks-e (2021 tot heden)
Opel valt samen met andere automerken binnen het concern Stellantis. Daarvan was Citroën in 2020 het eerste merk dat een elektrische tweepersoons brommobiel op de markt bracht: de Citroën Ami. De Opel Rocks-e volgde een jaar later. In de kern betreft het twee dezelfde auto’s, maar dan met een verschillende vormgeving. Nummer drie volgde in 2024: de Fiat Topolino.
De panelen van de voorkant en de achterkant zijn identiek. Hetzelfde geldt voor de twee deuren. Het logische gevolg is dat de ene deur de scharnieren aan de voorkant heeft en de andere aan de achterkant. Dankzij dergelijke vondsten blijven de productiekosten laag. Vandaar dat Opel de Rocks-e nieuw kan aanbieden vanaf € 8.700. Voor dat geld krijg je een motor met een maximaal vermogen van 8 paardenkrachten.
Andere modellen van Opel
Ontdek jouw favoriete kleur
Kies de kleur die bij je past
In deze sectie worden de beschikbare voertuigkleuren weergegeven. Elke kleuroptie toont de kleurnaam, een visueel kleurenstaal en het aantal beschikbare voertuigen in die kleur. Klik op een optie om voertuigen in die specifieke kleur te bekijken.Veel gestelde vragen
Vergelijkbare modellen
Dit artikel is geschreven door

Harry Wibier
Automotive expert
Van oorsprong is Harry historicus met een specialisatie in media. Hij heeft een brede belangstelling en die is terug te zien in zijn CV. Zo maakte hij in het verleden radiodocumentaires voor de publieke omroep. Ook zat hij in de redactie van een tijdschrift over strips. Jarenlang was hij ICT- en organisatieadviseur. Sinds 2019 is hij actief als zelfstandig copywriter en beeldend kunstenaar. AutoTrack was zijn eerste klant. Mogelijk wordt het ook ooit zijn laatste, want Harry houdt van auto’s en hij krijgt er maar geen genoeg van om heldere en overzichtelijke stukjes te schrijven over sterke punten van specifieke modellen.
Bronvermeldingen
Bij het samenstellen van deze pagina zijn de volgende bronnen geraadpleegd:
- autoweek.nl
- wikipedia.org
- opel.nl
Dit artikel is gepubliceerd op
Dit artikel is voor het laatst aangepast op


































