

Peugeot e-Partner
De elektrische bedrijfswagen die rijdt als een personenauto.
De Peugeot e-Partner is de kleinste bedrijfswagen van dit Franse merk. Het reguliere model - de Peugeot Partner - bestaat al meer dan twee decennia, overwegend met een dieselmotor, maar in een enkel geval met een aandrijving op benzine. De e-Partner rijdt daarentegen op elektriciteit. Dat maakt hem stiller en geeft hem als bijkomend voordeel dat hij standaard is uitgerust met een automatische versnellingsbak. Bovendien is hij milieuvriendelijker. Het grootste nadeel is dat de trekkracht iets minder is. Wat betreft de kosten maakt het onder de streep niet veel uit; de aanschafprijs ligt hoger, maar de gebruikskosten zijn lager.
Pluspunten
Minpunten

Modeleigenschappen: wat is de Peugeot e-Partner voor auto?
Naast de standaard lengte biedt Peugeot de e-Partner ook aan in een extra lange variant; die meet 475 centimeter en dat scheelt in totaal 35 centimeter. De laadruimte heeft daardoor een inhoud van 3900 liter in plaats van 3300 liter. Daarnaast bestaat er ook een variant voor personenvervoer; de Peugeot e-Rifter. Ben je op zoek naar een grotere bedrijfsauto? Kijk dan vooral eens bij de Peugeot Expert en de elektrische Peugeot e-Expert.
Rijeigenschappen: hoe rijdt de Peugeot e-Partner?
Technisch vertoont de Peugeot e-Partner veel overeenkomsten met enkele elektrisch aangedreven personenauto’s van Peugeot. Dat verklaart voor een belangrijk deel de uitstekende rijeigenschappen. De vering en de demping kunnen uitstekend overweg met het extra gewicht van de batterijen. Alleen als je heel snel door de bochten gaat, merk je dat de auto zwaar is. De besturing werkt licht. Voor een elektrische bedrijfswagen zit er flink wat kracht en vermogen in de aandrijving. Het is niet mogelijk om extra grote batterijen of een extra krachtige motor te bestellen; er bestaat slechts één variant.

Interieur: hoe is het toeven in de Peugeot e-Partner?
Het is prettig om in een Peugeot e-Partner te zitten. De stoelen geven goede steun en het zicht naar buiten is uitstekend. De grote spiegels dragen daar aanzienlijk toe bij. De variant met drie zitplaatsen voorin geeft een knusse beleving, maar biedt wel als voordeel een werkblad, dat zich vanuit de middelste zitplek naar beneden laat klappen. De i-Cockpit met het kleine stuur vind je ook in de Partner met dieselaandrijving en in tal van andere personenauto's van Peugeot. Voor sommige vraagt deze eigenzinnige vormgeving enige gewenning.
Uitrusting: wat zit er standaard op de Peugeot e-Partner?
Airconditioning, cruisecontrol, Apple Carplay, Android Auto en elektrisch bedienbare spiegels behoren tot de standaarduitrusting van de Peugeot e-Partner. Voor parkeersensoren, lichtmetalen velgen, een extra groot display, satellietnavigatie en een achteruitrijcamera ben je aangewezen op een hoger uitrustingsniveau.
Huidig aanbod Peugeot e-Partner


Peugeot e-Partner 136 L1 50 kWh | 3 Zits | 5,9% Rente | Navi | | 2 zitplaatsen rechtsvoor | Airco | Alarm klasse 1(startblokkering)

Peugeot e-Partner GB Full Electric 122 L2 67pk 3-zits Premium

Peugeot e-Partner 136 L2 50 kWh Demo-Deal!! | Draadloos Apple Carplay & Android Auto| | Achteruitrijcamera | Cruise control

Peugeot e-Partner Electric automaat ,1 Eig , 15000 km b.j. 1-2020 ,Navi ,Camera ,PDC

Peugeot e-Partner EV 50 kWh 136 Auto L2 | Direct leverbaar

Peugeot e-Partner 136 L1 50 kWh Camera / Carplay / Cruise

Peugeot e-Partner 136 L1 50 kWh Stoelverwariming / Camera rondom / Cruise

Aankoopadvies: waar moet ik op letten bij de Peugeot e-Partner?
Voor een bedrijfswagen heeft de Peugeot e-Partner een heel behoorlijke actieradius. Ook de batterijen laten zich snel opladen. Desalniettemin kom je in de reguliere versie verder op een volle tank diesel. In de meeste gevallen maakt dat niet uit; als de auto opereert in een beperkt gebied en ‘s avonds aan de lader kan, valt er veel te zeggen voor het elektrische alternatief. Op de lange termijn is het goedkoper en duurzamer.
Uitvoeringen: welke Peugeot e-Partner past bij mij?
Het aantal uitvoeringen van de Peugeot e-Partner is beperkt. Over de batterijen en de motor hoef je niet na te denken. Als je veel wilt vervoeren kun je de extra lange versie overwegen. Parkeersensoren en een achteruitrijcamera bieden veel extra gemak, vooral omdat je niet rechtstreeks door een raam naar achteren kunt kijken.