Peugeot e-208

De Peugeot e-208 is precies wat de naam belooft: een Peugeot 208, maar dan elektrisch. De auto staat op dezelfde basis als de benzineversies, waardoor je met de vertrouwde bediening van Peugeot op pad kan. De e-208 is daarmee een zorgeloos alternatief voor de meer futuristische EV’s die veel gewenning vragen.

Bekijk 433 occasions

Belangrijkste plus- en minpunten

  • PluspuntPrima rijeigenschappen
  • PluspuntZeer stil tijdens het rijden
  • PluspuntGoede verhouding tussen prijs en actieradius
  • PluspuntPrima oplaadtijd
  • PluspuntGeen CO2-uitstoot
  • MinpuntDodehoekdetectie ontbreekt bij twee uitvoeringen
  • MinpuntApple Carplay werkt (nog) instabiel
  • MinpuntRuimte op de achterbank is beperkt
  • MinpuntActieradius beperkt bij koud weer

De Peugeot e-208 op een rij

  • Prestaties en rijgedrag: Door het accupakket is de e-208 een stuk zwaarder dan zijn benzinebroertjes, maar dat gewicht zit laag, waardoor de auto lekker stabiel is. Als 156 pk sterke GT is de e-208 bovendien best pittig.
  • Verbruik: De e-208 heeft een rijbereik van maximaal 400 kilometer. Bij koud weer loopt de efficiëntie terug, waardoor je minder ver komt op een volle accu.
  • Uitrusting en comfort: De e-208 is er als Active, Style, Allure en GT. Die laatste heeft een meer sportieve inborst. Allemaal zijn ze uitgerust met de digitale i-Cockpit.
  • Betrouwbaarheid: De elektrische aandrijflijn van de e-208 vraagt minder onderhoud dan die van de benzineversie. Wel kunnen er elektronische storingen voorkomen. De garantieperiode bedraagt drie jaar en tot 100.000 kilometer.
  • Kosten: De e-208 is relatief duur in de aanschaf vergeleken met de benzineversies. De vaste lasten liggen lager. Vanaf 2025 zul je ook voor de e-208 wegenbelasting moeten gaan betalen.
De Peugeot e-208 is perfect voor kopers die de overstap naar een onconventionele elektrische auto een brug te ver vinden. De e-208 is gewoon een auto zoals je gewend bent, maar dan elektrisch.
Dylan
Automotive expert
Peugeot e-208 (2019 - 2023)

Peugeot e-208 (2019 - 2023)

Bij het debuut van de tweede generatie van de Peugeot 208 werd ook een volledig elektrische variant geïntroduceerd. Deze e-208 staat op precies dezelfde basis, maar met de nodige aanpassingen voor de accu. De auto bood een actieradius van 362 kilometer en een 136 pk sterke elektromotor. Afgezien van de aandrijflijn is de e-208 gelijk aan zijn benzinebroertjes, waardoor alles vertrouwd aanvoelt.

In 2022 verscheen een krachtigere versie van de sportieve GT met 156 pk en 400 kilometer rijbereik. Met een snellader kan de accu binnen een half uur van 20% tot 80% opgeladen worden. Het was een voorbode voor de grondige update voor 2023. Nieuwprijzen voor de e-208 liepen uiteen van €29.850 tot €38.700.

Peugeot e-208 (2023 - heden)

Peugeot e-208 (2023 - heden)

In navolging van de e-208 GT 156 van 2022 voerde Peugeot een algemene update door voor de e-208. Kopers kregen de keuze uit twee accupakketten en twee motoriseringen: 50 kWh en 136 pk en 54 kWh en 156 pk. Beide versies zijn te bestellen als Active, Allure, Style, Allure en GT. Het rijbereik was opnieuw 362 of 400 kilometer.

Naast de technische wijzigingen werd het uiterlijk iets aangescherpt en werden er nieuwe stoffen voor het interieur en nieuwe lakkleuren leverbaar. Ook werd het infotainmentscherm vergroot van 7 naar 10 inch.Ook werd LED-verlichting standaard. Nieuwprijzen voor de tweede generatie e-208 lopen uiteen van €34.150 tot €39.950.

Ontdek jouw favoriete kleur

Kies de kleur die bij je past

In deze sectie worden de beschikbare voertuigkleuren weergegeven. Elke kleuroptie toont de kleurnaam, een visueel kleurenstaal en het aantal beschikbare voertuigen in die kleur. Klik op een optie om voertuigen in die specifieke kleur te bekijken.

Veel gestelde vragen

Dit artikel is geschreven door

Dylan Smit

Automotive expert

Als kind van een automonteur is de liefde voor auto’s met de paplepel ingegoten bij Dylan. Zo snel als dat het kon begon hij al met het aanleggen van een uitgebreide mentale database vol merken, modellen en motoriseringen. Die obsessie zette hij uiteindelijk om naar een carrière in de automotive media, waardoor hij aan kon schuiven als redacteur bij AutoTrack. Tussendoor sleutelt hij af en toe aan zijn dagelijkse vervoer: een klassieke Imperial Crown

Bronvermeldingen

Bij het samenstellen van deze pagina zijn de volgende bronnen geraadpleegd:

  • automobile-catalog.com
  • autoweek.nl
  • peugeot.nl
  • autoblog.nl
  • adac.de

Dit artikel is gepubliceerd op

Dit artikel is voor het laatst aangepast op