

Audi Q8 e-tron
Ideaal om grote afstanden comfortabel af te leggen.
De Audi Q8 e-tron is een grote SUV met een elektrische aandrijving. De nieuwprijs ligt hoger dan het gemiddelde bedrag dat je voor een grote SUV moet neertellen. Wie plaats neemt in deze degelijk gebouwde auto begrijpt direct waarom dat is; de afwerking is zeer verzorgd, de gebruikte materialen voelen prettig aan en alles wat je beetpakt, maakt een solide indruk. Dit is voelbare kwaliteit. Die beleving zet zich door in het rijgedrag, de vormgeving en de prestaties. Met een Audi Q8 e-tron betaal je niet alleen meer, maar je krijgt ook meer.
Pluspunten
Minpunten

Modeleigenschappen: wat is de Audi Q8 e-tron voor auto?
De Audi Q8 e-tron is een nieuwe naam in 2023. Toch bestaat het model al langer. Het is namelijk een sterk verbeterde versie van de Audi e-tron, een auto die sinds 2019 op de markt is. De uiterlijke verschillen zijn minimaal. Daar was bij de e-tron van binnen en van buiten niets mis mee. Actieradius en laadsnelheid zijn daarentegen aangepast en komen weer tegemoet aan hedendaagse eisen. De Audi Q8 e-tron is overigens een andere auto dan de Audi Q8. Laatstgenoemde SUV rijdt op conventionele brandstof en is pakweg een decimeter langer.
Rijeigenschappen: hoe rijdt de Audi Q8 e-tron?
Een Audi Q8 rijdt prima. De besturing is licht, de vering is stug en toch comfortabel en op de wegligging valt niets aan te merken. Wie het desondanks graag anders ziet, kan kiezen voor een alternatieve rijmodus. Deze SUV is verkrijgbaar met verschillende aandrijvingen die allemaal in ruime mate voldoen om goed mee te komen in het dagelijkse verkeer. De snelste versie is de Audi SQ8 e-tron Quattro, die bijzonder snel kan accelereren.

Interieur: hoe is het toeven in de Audi Q8 e-tron?
Het is prettig om in een Audi Q8 e-tron te zitten. Je zit op een aangename hoogte die prima zicht geeft op de weg. De stoelen geven goede steun en de ruimte rond hoofd en knieën is zelfs voor lange mensen meer dan voldoende. Dat geldt ook voor passagiers achterin. Een klein nadeel is wel dat de derde passagier achterin geen prettige rugleuning heeft en zijn voeten moeilijk kwijt kan vanwege een middentunnel. Verder is het interieur tiptop in orde, tenzij je niet van bediening via beeldschermen houdt. Zelfs voor de bediening van de klimaatregeling heeft deze Audi namelijk geen fysieke knoppen meer.
Uitrusting: wat zit er standaard op de Audi Q8 e-tron?
Onder andere lichtmetalen velgen, cruise control, vierwielaandrijving en elektrische bediening en verwarming van de spiegels zijn standaard aanwezig op de Audi Q8 e-tron. Andere accessoires kunnen de prijs van deze auto opdrijven. Uitrustingsniveaus zijn onder andere Edition, Advanced Edition, S Edition en Advanced Edition Plus.
Huidig aanbod Audi Q8 e-tron


Audi Q8 e-tron Sportback 55 quattro S Edition 115 kWh Pano-Dak I Luxe-Leder I Matrix

Audi Q8 e-tron Sportback 55 quattro S Edition 115 kWh -NP Euro 118.570-

Audi Q8 e-tron Sportback 55 Quattro S Edition, pano, 21", luchtv., memory, HUD, keyless, ACC, privacy

Audi Q8 e-tron Sportback 50 quattro Edition 95 kWh | 21"| Luchtvering | Stoelverwarming | Camera |

Audi Q8 e-tron Sportback 50 quattro S Edition 95 kWh | 360° | LUCHTVERING | KEYLESS | STOELVERWARMING

Audi Q8 e-tron 50 quattro Edition 95 kWh 340 pk | Luchtvering | Achteruitrijcamera | Navigatie | Stoelverwarming | Apple Carplay / Android Auto

Audi Q8 e-tron 50 340 pk S-tronic quattro Advanced Edition 95 kWh | Rondomzicht camera | Panoramadak | Luchtvering | Standkachel | Bang & Olufsen Premium 3D sound | 21 inch

Aankoopadvies: waar moet ik op letten bij de Audi Q8 e-tron?
Technisch bestaan er geen bijzondere aandachtspunten voor de Audi Q8 e-tron, maar euveltjes kunnen voorkomen. Over de gehele linie is het een goede auto, maar daar betaal je ook voor. Als je minder wilt besteden voor een even grote SUV met elektrische aandrijving is dat mogelijk, maar dan wel bij een ander merk.
Uitvoeringen: welke Audi Q8 e-tron past bij mij?
De Audi Q8 e-tron is verkrijgbaar met verschillende elektrische aandrijvingen en batterijpakketten. Welke het beste op jouw behoefte aansluit is onder andere afhankelijk van de afstanden die je aflegt, je rijstijl en de laadmogelijkheden waar je over beschikt. Tip: de Sportback heeft een aflopende daklijn die een lagere luchtweerstand tot gevolg heeft. Daardoor heeft die carrosserievorm standaard een iets grotere actieradius.