



































Audi S6 Avant 4.0TFSI S6 Quattro Pro Line Plus VOL OPTIES!/NIGHTVISION/HUD/BLINDSPOT/NAVI/ACC/LANE ASSIST/MEM.STOEL+VERW.
201360.780 km
De diesel aangedreven Audi S6 heeft alles wat je nodig hebt om snel vooruit te komen zonder enkele moeite. Binnen 5,1 seconden zit je op de 100 kilometer per uur en dit zonder teveel kabaal. Met een prettige rijervaring en genoeg comfort in het interieur is dit model een sterke toevoeging aan de de top van het executive segment.
Ondanks dat dit een dieseluitvoering is, zorgt het ondersteuning van een mildhybride, elektrische systeem ervoor dat de efficiëntie tijdens het rijden zo hoog mogelijk is, waardoor de uitstoot verlaagd wordt. Een handige truc van de Audi is dat de motor brandstof bespaart door de motor uit te schakelen als het gaspedaal opgetild wordt. Dat betekent dat de Audi, zeker over lange afstanden, lekker zuinig rijdt. Tegelijkertijd wordt er tijdens het remmen energie gewonnen die omgezet wordt in elektriciteit die de dieselmotor extra ondersteuning geeft. In andere auto’s zou die energie verloren gaan. Hierdoor wordt het reactievermogen van de S6 verbeterd.
Het geluid wat geproduceerd wordt door de Audi S6 (2019) is vrij ingetogen ten opzichte van andere dieselmotoren. Door een trick-uitlaat wordt het ratelende geluid deels gedempt, wat de rijervaring een stuk prettiger maakt. De automatische versnellingsbak draagt bij aan het karakter van de auto. Ondanks de trick-uitlaat ervaar je tijdens het rijden in een S6 nog wel aardig wat weggeluid, waardoor het model nooit helemaal als sportief aanvoelt. De Audi S6 is vooral een expert in het bieden van rijcomfort. Door de optionele luchtvering rijd je met erg veel vertrouwen op hogere snelheden.
De nieuwprijs van een Audi S6 valt onder het luxe segment. De goedkopere versie van de S6 is de Audi 50 TDI A6 die een gelijke rijervaring heeft en maar iets langzamer aanvoelt. Het voordeel van een Audi S6 is wel dat de auto een sterkere versnellingsbak heeft, waardoor je zonder moeite door al je versnellingen heen gaat. Dit verschil zit hem voornamelijk in het elektrische systeem dat vrijwel nooit frustreert tijdens het optrekken.