

























































Audi e-Tron GT GT 476pk edition ZERO 93 kWh + B&O + Luchtvering + Stoelventilatie
202151.684 km
Met de Audi e-tron GT biedt het Duitse merk een zeer sportieve, volledig elektrisch aangedreven Gran Turismo. Een Gran Turismo is een auto die eigenschappen van een sportauto combineert met de luxe van een exclusieve reisauto. De Audi deelt veel techniek met de Porsche Taycan en is een exclusiever model dan de eveneens elektrisch aangedreven Audi e-tron Sportback. De e-tron GT kent dankzij scherpe belijning en een gesloten grille met vinnige koplampen een krachtige uitstraling.
Volgens Audi kun je met het sterke accupakket 488 kilometer rijden, maar bij normaal en gecombineerd gebruik in de stad en snelweg is een afstand van 388 kilometer realistischer. Voor een groot en 2.254 kilogram zwaar voertuig is dit een prima afstand. Maak je gebruik van een 270 kWh snellader, dan kun je in theorie in 22 minuten de accu tot 80 procent opladen. Via een conventionele lader aan huis ben je hier 9 uur aan kwijt. Bijzonder: sommige modellen hebben de stekkeraansluiting aan beide zijden, waardoor de auto altijd aan de goede kant van de laadpaal staat.
De Audi e-tron GT is standaard voorzien van actieve veiligheidssystemen, zoals lane departure warning dat ervoor zorgt dat de auto niet onbedoeld de rijbaan verlaat, en pre sense front dat de auto afremt om een frontale aanrijding te voorkomen. Optioneel is de e-tron GT te voorzien van adaptieve cruise control die de afstand tot de voorganger automatisch aanpast, een dodehoekassistent en de mogelijkheid om zelfstandig de auto in een file te besturen. Licht- en regensensoren zijn standaard aanwezig en met automatisch dimmende binnen- en buitenspiegels leveren de lampen van achterliggers in het donker geen hinderlijke reflectie op.
De Audi e-tron GT is een lange en brede auto, waardoor het accupakket op de bodem is geplaatst en er voldoende ruimte overblijft voor alle inzittenden. Door het lage zwaartepunt heeft de auto een uitstekende wegligging en heeft deze geen moeite om met hoge snelheid een bocht te nemen. Het gewicht van de Audi e-tron GT is wel voelbaar bij een noodstop of op verkeersdrempels.
De elektrische Audi beschikt optioneel over vierwielbesturing, waarbij de achterwielen in bochten een beetje meedraaien. Zo is de Audi e-tron GT bij lage snelheden zeer wendbaar. Op hoge snelheid zorgt dit juist voor meer stabiliteit. Laat je het stroompedaal los, dan remt de auto licht af. Het rempedaal zorgt voor extra vertraging en zal bij meer remdruk overgaan tot mechanisch remmen.
De Audi e-tron start je door de auto in de drive-stand te zetten, waarna deze stil en soepel begint te rijden. Druk je het stroompedaal in, dan krijgt de auto direct alle energie op vier wielen, waardoor de prestatie optimaal is. Gebruik je bovendien de boostfunctie, dan schieten de prestaties flink de hoogte in en weet de e-tron binnen 4,3 seconden een snelheid van 100 km/u te behalen. De auto is ook in een efficiency-stand te gebruiken. Hierbij krijgt de Audi e-tron GT alleen aandrijving op de voorwielen en reageert hij minder fel op het stroompedaal.