Mercedes-Benz EQV

De Mercedes-Benz EQV is een elektrische personenbus met plek voor acht personen. De comfortabele EQV koppelt een actieradius van 365 kilometer aan veel luxe. De EQV is er in twee lengteversies.

Bekijk 96 occasions

Belangrijkste plus- en minpunten

  • PluspuntRijdt stil en comfortabel
  • PluspuntBiedt plek aan zes tot acht inzittenden
  • PluspuntTot 365 kilometer aan actieradius
  • PluspuntElektrisch bedienbare zijdeuren
  • PluspuntTwee lengteversies
  • MinpuntLaadpunt zit in de neus
  • MinpuntZwaar
  • MinpuntMet een volle bus wordt de actieradius flink verminderd
  • MinpuntRoots als bestelbus duidelijk merkbaar

De Mercedes-Benz EQV op een rij

  • Prestaties en rijgedrag: De Mercedes-Benz EQV is een comfortabel rijdende en stille volledig elektrische personenbus. In de sport-stand reageert de EQV als het moet lekker fel, maar in de basis is de EQV bedoeld voor rustige ritten. Het rijbereik van 365 kilometer is voor gemiddeld gebruik afdoende, waarmee het accupakket aan de snellader in 45 minuten weer vol is.
  • Verbruik: De Mercedes-Benz EQV verbruikt in de lange versie 27,2 kWh/100km. De extra lange versie heeft precies één kilowattuur meer nodig voor de afstand. Voor een grote personenbus is dat verbruik netjes.
  • Uitrusting en comfort: De EQV beschikt over een uitrusting die in een personenauto niet zou misstaan. Zo is het bekende MBUX-multimediasysteem aan boord, net als sfeerverlichting in 64 kleuren. Het navigatiesysteem rekent precies uit wanneer een laadstop nodig is. Afhankelijk van de gekozen uitvoering voorziet de EQV in twee banken of zes individuele stoelen.
  • Betrouwbaarheid: De Mercedes-Benz EQV is een betrouwbaar model met een hoge bouwkwaliteit.
  • Kosten: De Mercedes-Benz EQV is als grote elektrische personenbus die de nodige luxe biedt prijzig in de aanschaf. De elektrische aandrijflijn heeft vervolgens relatief weinig onderhoud nodig. De restwaarde van elke Mercedes-Benz is bovendien hoog.
De Mercedes-Benz EQV is een elektrische personenbus waarmee je passagiers in alle luxe, rust en comfort van A naar B brengt. De binnenruimte overtuigt, de actieradius is met 365 kilometer minder geschikt voor lange reizen. G
Jens
Automotive expert
Mercedes-Benz EQV (2020 - heden)

Mercedes-Benz EQV (2020 - heden)

De Mercedes-Benz EQV is een volledig elektrische personenbus binnen de V-klasse. De EQV is er in twee lengteversies waarbij de langste variant 23 centimeter meer ruimte biedt. Voorzien van luxe losse stoelen gaan er in totaal zes mensen mee in de EQV, kies je voor twee banken, dan loopt dat aantal op tot acht personen. Handig is dat een van de stoelen verplaatsbaar is, zodat er ook bijvoorbeeld een fiets mee kan. De schuifdeuren werken elektrisch.

De 204 pk sterke EQV is van veel luxe voorzien. Het bekende MBUX-multimediasysteem is aan boord, net als een lederen bekleding (Line Avantgarde) en tal van rijassistenten. Het 360 graden parkeersysteem maakt inparkeren een fluitje van een cent.

De EQV biedt veel rijcomfort en dat is verder te verhogen door Airmatic-technologie aan te vinken op de optielijst. De actieradius van de EQV komt uit op 365 kilometer. Aan de snellaadpaal is een lege accu in 45 minuten weer vol. Met de speciale sport-stand toont de EQV zijn dynamische kant en is de personenbus extra vlot van zijn plek. Nieuwprijzen voor de Mercedes-Benz EQV variëren van €78.184 tot €88.991.

Zoek op je favoriete kleur

Kies de kleur die bij je past

In deze sectie worden de beschikbare voertuigkleuren weergegeven. Elke kleuroptie toont de kleurnaam, een visueel kleurenstaal en het aantal beschikbare voertuigen in die kleur. Klik op een optie om voertuigen in die specifieke kleur te bekijken.

Veel gestelde vragen

Dit artikel is geschreven door

Jens Holierhoek

Automotive expert

Sinds 2007 schrijft Jens over auto’s en alles wat daarbij komt kijken. Wat begint bij regionale autokranten groeit al snel uit tot het werken voor een internationale uitgeverij gespecialiseerd in automotive. Daar test hij als (hoofd)redacteur wekelijks uiteenlopende modellen, van compacte stadsauto's tot luxe sportwagens en zo bouwt hij een brede autokennis op. Later start hij als freelance redacteur en richt hij zich - onder meer voor AutoTrack - op aankoopadviezen, zoals lijstjes met de beste gezinsauto’s of de meest aantrekkelijke elektrische modellen. Daarnaast verdiept Jens zich in bredere mobiliteitsthema’s: van autodelen en duurzaamheid tot fleetmanagement en autorecycling.

Bronvermeldingen

Bij het samenstellen van deze pagina zijn de volgende bronnen geraadpleegd:

  • autoweek.nl
  • mercedes-benz.nl
  • autozine.nl

Dit artikel is gepubliceerd op

Dit artikel is voor het laatst aangepast op