Toyota Verso-S

Klein van buiten en ruim van binnen. Korter en krachtiger laat de Toyota Verso-S zich niet omschrijven. Hij heeft een lengte van nog geen 4 meter en toch kun je met gemak 2 volwassenen kwijt op de achterbank.

Bekijk 69 occasions

Belangrijkste plus- en minpunten

  • PluspuntDe Toyota Verso-S verbruikt niet veel brandstof.
  • PluspuntVoor een kleine auto is deze MPV bijzonder veilig.
  • PluspuntDe binnenruimte is bijzonder praktisch.
  • MinpuntHet ingetogen design spreekt niet iedereen aan.
  • MinpuntDe Toyota Verso-S komt niet snel uit de startblokken.
  • MinpuntDe besturing voelt afstandelijk.

Toyota Verso-S op een rij

  • Prestaties en rijgedrag: De Toyota Verso-S is bijzonder geschikt om kinderen naar school te brengen en opa of oma een lift te geven. Ook kun je er veel spullen in kwijt. De focus van de ontwerpers lag namelijk op comfort, veiligheid en praktische inzetbaarheid. Logisch gevolg is dat deze compacte MPV zich niet leent voor sportief rijgedrag; de besturing voelt afstandelijk en de motor is niet krachtig. Als je een exemplaar hebt met een automatische versnelling kun je je aan het geluid ergeren. Bovendien reageert deze niet altijd even alert. Niet iedereen zal zich daaraan storen. Rustige bestuurders met een praktische insteek kunnen bijzonder tevreden zijn met de rijeigenschappen van de Verso-S.
  • Verbruik: De Toyota Verso-S gaat spaarzaam met brandstof om, mede dankzij zijn geringe omvang en zijn kleine motor. Op de snelweg kun je zomaar 20 kilometer ver komen met een enkele liter benzine.
  • Uitrusting en comfort: De kracht van de Toyota Verso-S zit voor een flink deel in de flexibele binnenruimte. Als je de achterbank naar beneden klapt, ontstaat een vlakke laadvloer. Een tildrempel heeft hij niet. Daardoor is het eenvoudig om dozen in te laden en naar voren te schuiven. Dat komt onder andere goed van pas tijdens een bezoek aan het Zweedse woonwarenhuis of de milieustraat. Als je de achterbank vervolgens weer omhoog klapt, ontstaan 2 ruime zitplekken die ook aan volwassenen voldoende bewegingsruimte rond hoofd en knieën biedt.
  • Betrouwbaarheid: Dat een Toyota per definitie een betrouwbare auto is, blijkt ook weer uit de Verso-S. Klachten komen niet of nauwelijks voor.
  • Kosten: De vraagprijs voor een Toyota Verso-S is doorgaans redelijk en ligt net iets boven het gemiddelde voor dit type auto. Voor het geïnvesteerde bedrag krijg je een bijzonder goede auto. Ook de kosten voor brandstof, belasting, reparatie en onderhoud zijn doorgaans bijzonder overzichtelijk.
Weinig auto’s zijn zo doordacht als de Toyota Verso-S. In veel gevallen is het de best denkbare optie voor de gunstigste prijs, vooral voor gezinnen die genoeg hebben aan een compacte auto.
Harry
Automotive expert
Toyota Verso-S (2011 tot 2016)

Toyota Verso-S (2011 tot 2016)

Het jaar dat de Toyota Verso-S voor het eerst op de markt verscheen was 2011. Daarmee is het de ietwat vertraagde opvolger van de Toyota Yaris Verso, die tot 2006 in productie was. Daarnaast vertoont hij technisch veel overeenkomsten met de Toyota Urban Cruiser. Verwar hem niet met de Toyota Verso, want die is een halve meter langer. De S in Verso-S staat desondanks niet voor small, maar voor size, smart en sophisticated.

Een Toyota Verso-S heeft altijd vijf deuren. De benzinemotor heeft een inhoud van 1,3-liter en schiet net tekort om 100 paardenkrachten te leveren. De oorspronkelijke nieuwprijzen liggen tussen € 19.000 en € 24.000, afhankelijk van het uitrustingsniveau.

Een groot deel van de beschikbare Toyota Verso-S occasions heeft een grijze lak als Greyish Blue Metallic of Magnetic Grey Metallic. Blauw, zwart en wit komen ook redelijk vaak voor. Voor liefhebbers van eigenzinnige kleuren is Deep Amethyst Metallic een mogelijkheid. Dat is een fraaie donkere tint die lijkt op aubergine.

Zoek op je favoriete kleur

Kies de kleur die bij je past

In deze sectie worden de beschikbare voertuigkleuren weergegeven. Elke kleuroptie toont de kleurnaam, een visueel kleurenstaal en het aantal beschikbare voertuigen in die kleur. Klik op een optie om voertuigen in die specifieke kleur te bekijken.

Veel gestelde vragen

Dit artikel is geschreven door

Harry Wibier

Automotive expert

Van oorsprong is Harry historicus met een specialisatie in media. Hij heeft een brede belangstelling en die is terug te zien in zijn CV. Zo maakte hij in het verleden radiodocumentaires voor de publieke omroep. Ook zat hij in de redactie van een tijdschrift over strips. Jarenlang was hij ICT- en organisatieadviseur. Sinds 2019 is hij actief als zelfstandig copywriter en beeldend kunstenaar. AutoTrack was zijn eerste klant. Mogelijk wordt het ook ooit zijn laatste, want Harry houdt van auto’s en hij krijgt er maar geen genoeg van om heldere en overzichtelijke stukjes te schrijven over sterke punten van specifieke modellen.

Bronvermeldingen

Bij het samenstellen van deze pagina zijn de volgende bronnen geraadpleegd:

  • autoweek.nl
  • euroncap.com
  • anwb.nl
  • autoecpress.co.uk

Dit artikel is gepubliceerd op

Dit artikel is voor het laatst aangepast op