

BMW i7
De ultieme limousine
De BMW i7 kun je een elektrisch aangedreven sedan noemen, maar eigenlijk is het een limousine. De grote grille en de rest van de vormgeving versterken de imposante indruk die hij maakt met zijn lengte van 539 centimeter. Die omvang heeft hij nodig om met name achterin een interieur te creëren dat ruimer is dan iedere gewone sedan. Inderdaad; deze auto is gemaakt met bijzonder veel aandacht voor de passagier op de achterbank. Het is zelfs mogelijk om daar een voetensteun en een groot televisiescherm te laten plaatsen.
Pluspunten
Minpunten

Modeleigenschappen: wat is de BMW i7 voor auto?
Het verschil tussen de BMW i7 en de BMW 7-Serie is aan de buitenkant nauwelijks waarneembaar. Het logo van BMW heeft een blauw cirkeltje. En dan is er nog de typeaanduiding. Knalpijpen zie je niet. Voor de rest zijn de twee modellen - op de aandrijving na - identiek. Bij de 43 centimeter kortere sedan van het Beierse merk zie je precies hetzelfde; de BMW i5 lijkt sprekend op de BMW 5-Serie.
Rijeigenschappen: hoe rijdt de BMW i7?
Een limousine als de BMW i7 heeft comfortabeler rijeigenschappen dan andere modellen van het merk. Hij is immers niet gemaakt voor het snelle bochtenwerk. Toch zit er nog genoeg sportiviteit in de auto om de bestuurder lol in het rijden te geven. De besturing werkt precies, de carrosserie ligt doorgaans stabiel op de weg en als het moet is hij in staat tot een indrukwekkende versnelling, zeker in de juiste uitvoering. De BMW i7 M70 xDrive bijvoorbeeld. Die heeft een aandrijving op vier wielen die in staat is om het gevaarte sneller te laten accelereren dan de meeste sportauto’s.

Interieur: hoe is het toeven in de BMW i7?
Superlatieven schieten te kort om het interieur van de BMW i7 te beschrijven. Ruimte, materialen, afwerkingsniveau en accessoires zijn subliem. Het enige dat tegen kan gaan staan in deze auto is de op sommige details wel erg vet aangedikte luxe-uitstraling. Niet iedereen houdt van al die glimmende accenten. De bagageruimte is groot, maar niet zo groot als die van enkele praktische stationwagens. Maar ja, dit is dan ook geen auto om mee naar het woonwarenhuis of de milieustraat te gaan. Niet voor niets ligt de grootste afzetmarkt voor deze auto in het Midden-Oosten, de Verenigde Staten en China.
Uitrusting: wat zit er standaard op de BMW i7?
Die televisie en die voetensteun zitten niet standaard op het meest ‘eenvoudige’ model; de BMW i7 xDrive50. Denk bij deze standaarduitrusting eerder aan climate control, armsteunen, metallic lak, lichtmetalen velgen, een skiluik, stoelverwarming, parkeersensoren en elektrisch bedienbare spiegels. Nieuw is alles verder mogelijk, maar wel tegen bijbetaling. Al die mogelijkheden brengen een klein nadeel met zich mee; de menustructuur in het infotainmentsysteem wordt zo uitgebreid dat de overzichtelijkheid in het gedrang komt.
Huidig aanbod BMW i7


BMW i7 xDrive60 - Stoelverwarming voor + achter - Head-up Display - 106kWh

BMW i7 xDrive60 Privilege Edition 106 kWh | Bowers & Wilkins Sound | Driving assistant | Luchtvering | Massagestoelen | Parking assistant

BMW i7 XDRIVE60 Executive Lounge Bowers Wilkins

Aankoopadvies: waar moet ik op letten bij de BMW i7?
De BMW i7 is niet bedoeld als een praktische familieauto. Het ligt niet voor de hand om er de kinderen mee naar school te brengen of er een caravan achter te plaatsen. Maar als je op zoek bent naar een comfortabele betrouwbare zakenauto die indien noodzakelijk ook flink tempo kan maken, dan is dit de auto die je moet hebben.
Uitvoeringen: welke BMW i7 past bij mij?
Naast de hierboven al genoemde BMW i7 xDrive50 en de BMW i7 M70 xDrive bestaat er ook nog een BMW i7 xDrive60. Meer uitvoering zijn er niet. Ze zijn alle drie groot, comfortabel en snel. Welke het beste bij je past, is afhankelijk van je rijstijl en je budget.