






























Ford Capri 2.0 V6 Automaat Origineel! LIEFHEBBERS AUTO!
198138.000 km
‘Een echte pony car’, wordt de Ford Capri genoemd. Deze wagen van Ford is geproduceerd tussen 1969 en 1984 en anno 2020 nog steeds een populaire occasion. Zijn lange neus, de schuin aflopende achterklep en 2 ronden koplampen geven de wagen een sportief uiterlijk, zodat je hier vandaag de dag nog steeds mee gezien kunt worden. Lees hier alles over de geschiedenis van de Ford Capri, de specificaties en waar je op moet letten als je er een wilt kopen.
In Amerika 1965 is de Ford Mustang de eerste Amerikaanse ‘pony car’: een betaalbare sportauto met een lange motorkap en simpele techniek, maar toch een wagen die vermogen produceert. De Duitse ontwerper Uwe Bahnsen is van mening dat dit succes ook in Europa behaald moet kunnen worden. Hij ontwerpt de Ford Capri, een sportieve coupé die wordt gebouwd op een korter gemaakt chassis van de Ford Taunus. Met de slogan ‘The car you always promised yourself’ brengt de Amerikaanse autofabrikant de wagen onder de aandacht. Het succes wordt daadwerkelijk een feit en in totaal zijn er een kleine 2 miljoen gemaakt. Een van de meest populaire uitvoeringen is de Ford Capri uit 1970: de RS 2600. In 1970 is dit de variant met de grootste motor. Natuurlijk zijn er nog veel meer varianten van de sportieve wagen uitgekomen. Kijk bijvoorbeeld voor occasions van een Capri 1300 met een vermogen van 50 pk of een V6 model met een hoger vermogen. Vooral deze laatste zijn anno 2020 veel geld waard.
Ook al was er een lange productieperiode van de pony car van Ford, er zijn helaas weinig exemplaren te vinden. Wil je een Ford Capri kopen, houd dan dus goed het occasionaanbod in de gaten. Vind je er eentje, houd dan rekening met de volgende punten: - Er is kans dat de auto gemodificeerd is waardoor de motor soms minder loopt - Bekijk de historie: let goed op het reparatiewerk - Houd er rekening mee dat sommige onderdelen slecht tot bijna niet te verkrijgen zijn
Er zijn veel modellen van de Ford Capri verschenen. Zo was het goedkoopste model de 1300 met een V4-motor en een vermogen van 50 pk. De V6-modellen met een cilinderinhoud van 2 tot 2,6 liter hadden een dynamischere motor en een vermogen van maximaal 125 pk. In 1970 kwam het topmodel de RS 2600 op de markt en had een vermogen van 160 pk. In 1972 Kwamen ook Capri 1600 GT en de 3000 met een vermogen van 140 pk op de markt.