Ford Mustang Mach-E

De Ford Mustang Mach-E is de eerste volledig elektrische auto van het Amerikaanse merk. De Mustang Mach-E is sinds 2021 op de markt en probeert met zijn vijf deuren en zitplaatsen onder meer de strijd aan te gaan met de elektrische autofabrikant Tesla. Aan deze stoere crossover is de iconische naam van de Ford Mustang verbonden. Dat is wat verwarrend, maar niet onterecht. De Mustang Mach-E betekent voor Ford namelijk een nieuw begin, en met deze tamelijk sportieve EV moet die overgang naar elektrisch rijden goed en wel worden ingezet.

Bekijk 275 occasions

Belangrijkste plus- en minpunten

  • PluspuntFijn rijgedrag
  • PluspuntDegelijke actieradius
  • PluspuntVoldoende keuze voor kopers
  • PluspuntErg comfortabel voor een EV
  • PluspuntMilieubewust
  • MinpuntUiterlijk is polariserend
  • MinpuntBagageruimte wat beperkt
  • MinpuntInterieur oogt wat minder ‘premium’
  • MinpuntRelatief prijzig
  • MinpuntMustang-badge voelt misplaatst op een grote SUV

De Ford Mustang Mach-E op een rij

  • Prestaties en rijgedrag: Als sportieve crossover biedt de Mustang Mach-E een combinatie tussen comfort en sportiviteit. Met achter- of vierwielaandrijving en tot 487 pk stelt de auto nooit teleur.
  • Verbruik: De Mach-E biedt competitieve efficiëntie en actieradius ten opzicht van zijn rivaal bij Tesla. Het basismodel biedt al 440 kilometer aan rijbereik. De 98 kWh versie met achterwielaandrijving biedt met 610 kilometer de grootste actieradius.
  • Uitrusting en comfort: Er zijn opvallend veel uitrustingsniveaus voor de Ford Mustang Mach-E. Zo kun je kiezen voor het voordelige basismodel, een groter 98 kWh accupakket, optionele vierwielaandrijving en het luxe Premium-pakket. Voor sportieve bestuurders zijn er de GT en de Rally met bijna 500 pk en rijke uitrusting.
  • Betrouwbaarheid: De Ford Mustang Mach-E is nog een relatief jonge auto, waardoor de betrouwbaarheid op lange termijn moeilijk te bepalen is. In de vier jaar dat het model in productie is zijn er problemen met het infotainment en storingen bij het laden gemeld. Ford voerde in 2021 en 2022 terugroepacties uit om de problemen op te lossen.
  • Kosten: Nieuw is de Mustang Mach-E geen bijzonder goedkope auto. Vanwege relatief lage restwaardes zijn jong gebruikte exemplaren voor opvallend lage prijzen te vinden. Zo zit je voor een dubbeltje op de eerste rij.
Ford’s eerste elektrische auto maakte bij zijn introductie meteen indruk. Met de bouwkwaliteit die je van Ford mag verwachten is de Mustang Mach-E een goed alternatief voor de overbekende concurrentie van Tesla.
Dylan
Automotive expert
Ford Mustang Mach-E (2021 - heden)

Ford Mustang Mach-E (2021 - heden)

De Mustang Mach-E luidde in 2021 een nieuw tijdperk in voor Ford. De stoer gelijnde crossover was namelijk het eerste volledig elektrische model van het merk. Om die mijlpaal kracht bij te zetten kreeg de auto designelementen en de naam van de bekende sportwagen mee. Dat was voor sommigen een controversiële zet, maar het maakte de auto wel meteen herkenbaar.

De Mustang Mach-E ging de strijd aan met de Tesla Model Y en deed dat met vergelijkbare afmetingen en specificaties. Het basismodel met 75 kWh accu biedt 269 pk en 440 kilometer aan actieradius. Optioneel is de auto met 295, 351 of 487 pk, een 98 kWh accupakket te bestellen.

Bijna alle varianten zijn er met achter- of vierwielaandrijving, met uitzondering van de GT en Rally, die er alleen met vierwielaandrijving zijn. Nieuwprijzen voor de Ford Mustang Mach-E lopen uiteen van €53.900 tot €72.340.

Zoek op je favoriete kleur

Kies de kleur die bij je past

In deze sectie worden de beschikbare voertuigkleuren weergegeven. Elke kleuroptie toont de kleurnaam, een visueel kleurenstaal en het aantal beschikbare voertuigen in die kleur. Klik op een optie om voertuigen in die specifieke kleur te bekijken.

Veel gestelde vragen

Dit artikel is geschreven door

Dylan Smit

Automotive expert

Als kind van een automonteur is de liefde voor auto’s met de paplepel ingegoten bij Dylan. Zo snel als dat het kon begon hij al met het aanleggen van een uitgebreide mentale database vol merken, modellen en motoriseringen. Die obsessie zette hij uiteindelijk om naar een carrière in de automotive media, waardoor hij aan kon schuiven als redacteur bij AutoTrack. Tussendoor sleutelt hij af en toe aan zijn dagelijkse vervoer: een klassieke Imperial Crown

Bronvermeldingen

Bij het samenstellen van deze pagina zijn de volgende bronnen geraadpleegd:

  • automobile-catalog.com
  • autoweek.nl
  • ford.nl
  • autoblog.nl

Dit artikel is gepubliceerd op

Dit artikel is voor het laatst aangepast op